Nyheter

Samtale om Fagforbundets ungdomsbarometer. Fra høyre AUF-leder Astrid Hoem, leder i Fagforbundet Ung Jeanette Lea Romslo og Victoria De Oliveira.

Vil ta kampen mot eiendomsbaronene

Fagforbundet Ung er redd for medlemmenes utsikter til å eie egen bolig i framtida. – På fem år har bolig blitt den saken ungdom er mest opptatt av og det er ikke overraskende slik markedet har utviklet seg, sier nylig avgått leder av Fagforbundet Ung, Victoria De Oliveira.

Mette Nord er strålende fornøyd med Landsmøtet 2022.

Landsmøtet er over: – Fy flate for et lag

Slik avsluttet Mette Nord Landsmøtet 2022, der Fagforbundet har staka ut den politiske kursen for de neste tre åra.

Utenriksminister Anniken Huitfeldt fra talerstolen under Fagforbundets landsmøte.

– Det trengs en fredsavtale nå

– Den israelske statsministeren sa nylig at han ønsket en tostatsløsning. Det var en sterk erklæring og vi skal stille han ansvarlig, det sa utenriksminister Anniken Huitfeldt fra talerstolen under Fagforbundets landsmøte.

Godt samarbeid: Generalsekretær i SOS-barnebyer, Sissel Aarek, og Fagforbundets leder Mette Nord.

Ga 1,2 millioner til ukrainske barn

Fagforbundet vant nylig en sak på vegne av 18 medlemmer ved Råde asylmottak. På landsmøtet fikk SOS barnebyer saksomkostningene som ble tilkjent Fagforbundet - 1,2 millioner kroner.

LO-leder Peggy Hessen Følsvik innledet på landsmøtet.

– Velferd og trygghet kommer ikke av seg selv. Det kommer med Fagforbundet

Peggy Hessen Følsvik hyllet arbeidet Fagforbundets medlemmer gjør for samfunnet. – Takk for at dere skaper verdier, sa LO-lederen i talen til landsmøtet.

Streikende i PBL-barnehager i Oslo rocket scenen på landsmøtet. Streikeleder Berit Tevik nr. fem fra venstre.

Streikende tok landsmøtet med storm

Sammen med Elling fra Gatas Parlament rocka de streikende fra private barnehager i Oslo Fagforbundets landsmøte.

Jonas Gahr Støre besøkte Fagforbundets landsmøte.

– Sammen forandrer vi Norge

– I arbeiderbevegelsen er Fagforbundet det bankende, røde hjertet. Det ligger på venstresiden og umulig å klare seg uten. Slik satte statsministeren standarden i sin tale til landsmøte.

Per Jakobsen mottok Fagforbundets første arbeidsmiljøpris

Arbeidsmiljøpris til postveteran fra Hamar

Fagbladet: Per Jakobsen ble tirsdag ettermiddag vinner av den første arbeidsmiljøprisen i Fagforbundets regi. Tildelinga skjedde til stående applaus i landsmøtesalen.

Den nye ledelsen i Fagforbundet.

Den nye ledelsen i Fagforbundet

Landsmøtet har talt og disse skal lede hele Fagforbundet-laget de neste tre årene.

Helene Harsvik Skeibrok er valgt til ny nestleder i Fagforbundet.

Ny nestleder i Fagforbundet

Helene Harsvik Skeibrok er valgt til ny nestleder i Fagforbundet. – Jeg ønsker å gjøre en forskjell i livet til vanlige folk. Det er dette det handler om for meg, sier den nye nestlederen.

STOR KAMPVILJE: De streikende i Nonneseter barnehage har forberedt seg godt, med varme klær og campingstoler. Tirsdag fikk de oppmuntrende ord fra representanter fra europeisk fagbevegelse.

Internasjonal støtte til streikende barnehageansatte

Besøkende fra europeisk fagbevegelse tok turen til Nonneseter barnehage for å vise solidaritet med de ansatte som streiker for en rettferdig pensjon.

To unge kvinner står ved siden av hverandre og smiler bredt til kameraet.

Ny og gammel leder snakker om Fagforbundet Ung

Den ene går av, den andre mønstrer på. Hva har de å si om Fagforbundet Ung nå - og i framtida?

To unge kvinner står ved siden av hverandre og smiler bredt til kameraet.

Ny og gammel leder snakker om Fagforbundet Ung

Trygve Slagsvold Vedum, leder av Senterpartiet og finansminister.

– Skjønner at fagforeningsfradrag har appell i denne salen

Det var en sprudlende blid Vedum som besøkte landsmøtet første dag.

Ung, smilende kvinne med halvlangt løst hår. Sitter i en stor landsmøtesal.

– Er på landsmøtet for noe større enn meg selv

21 år gamle Marte Sofie Thorbjørnsen er landsmøtets yngste delegat, og hun er klar til å innta talerstolen.

Vant fram med mer innflytelse i toppledelsen: Victoria de Oliveira.

Nå får Ung mer innflytelse i Fagforbundet

Fagforbundet Ungs leder, Victoria de Oliveira, jubler etter at Ung vant fram med et forslag om forslags- og møterett i den øverste politiske ledelsen.

Lederduoen Mette Nord og Odd Haldgeir Larsen var godt fornøyd etter at kontingenten ble redusert under Fagforbundets 5. ordinære landsmøte.

Fra 1. januar blir det billigere å være medlem i Fagforbundet

– Når det blir billigere å bli medlem av Fagforbundet mener jeg at vi vil få flere yrkesaktive medlemmer. Det vil gi oss mer tariffmakt og større politisk makt, sier Odd Haldgeir Larsen.

HYLLET OFFENTLIG ANSATTE: Raymond Johansen, byrådsleder i Oslo, roset kommunearbeiderne for deres omstillingsevne under pandemien. – De som sier at offentlig sektor er umoderne, bør nå ligge lavt, sa Johansen.

– Vi trenger en sterk fagbevegelse som inkluderer alle

Byrådsleder i Oslo, Raymond Johansen (Ap) og LO-leder Peggy Hessen Følsvik var blant dem som holdt hilsningstaler under åpninga av landsmøtet.

Mette Nord åpner Fagforbundets landsmøte.

– Ingen andre står i kø for å løfte lønna til de med minst

Mette Nord åpnet Fagforbundets landsmøte med å minne om at det er i arbeidslivet som i samfunnet, at vi er avhengig av hverandre. – Ingen vet vel bedre enn oss hvor fryktelig langt inne det kan sitte å få forståelse for at vi i arbeidslivet er avhengige av hverandre, sa lederen av Fagforbundet.

Yrkesseksjonsleder i Fagforbundet Nordland_Yrkesseksjon kontor og administrasjon

Test 3

Maecenas nulla odio, dignissim vitae elit et, iaculis tempus risus. Vivamus sagittis libero vel magna suscipit, eget scelerisque libero accumsan.