Nå får Ung mer innflytelse i Fagforbundet

Vant fram med mer innflytelse i toppledelsen: Victoria de Oliveira.

Vant fram med mer innflytelse i toppledelsen: Victoria de Oliveira. (Foto: Birgit Dannenberg / Fagforbundet)

Fagforbundet Ungs leder, Victoria de Oliveira, jubler etter at Ung vant fram med et forslag om forslags- og møterett i den øverste politiske ledelsen.

17.10.2022 av Ellisiv Solskinnsbakk
Sist oppdatert: 21.10.2022

- Dette er en viktig seier for framtida til forbundet, jubler de Oliveira etter at landsmøtet stemte for følgende forslag:

"Leder av sentralt ungdomsutvalg tiltrer arbeidsutvalget til Fagforbundet sentralt med forslags- og talerett"

Kan påvirke hele veien

- Dette var en av våre viktigste saker inn i landsmøtet så nå er vi veldig fornøyde! Fagforbundet Ung kan selv avgjøre hva som er en ungdomssak og når vi skal inn i Arbeidsutvalget for å gi innspill. Nå kan vi være med og påvirke forbundet hele veien med Ung-perspektivet, understreker Ung-lederen.

Fagforbundet Ung har altså ikke fått stemmerett i Arbeidsutvalget, men mulighet til å bruke stemmeretten.

Les mer i Fagbladet: Nå er ungdommene inne i Fagforbundets toppledelse

Se alle saker fra landsmøtet