Streikende tok landsmøtet med storm

Streikende i PBL-barnehager i Oslo rocket scenen på landsmøtet. Streikeleder Berit Tevik nr. fem fra venstre. (Foto: Werner Juvik)

Sammen med Elling fra Gatas Parlament rocka de streikende fra private barnehager i Oslo Fagforbundets landsmøte.

19.10.2022 av Nils Fredrik Hansen
Sist oppdatert: 21.10.2022

Elling Borgersrud fra Gatas Parlament framførte låta "Streikevakt" for landsmøtet da han inviterte 12 representanter for streikende barnehageansatte opp på scenen sammen med seg for å motta velfortjent hyllest og støtte fra Fagforbundets landsmøtet.

Streikende på scenen landsmøtet
Streikende mottar hyllest på scenen, sammen med Elling fra Gatas parlament og t.h Mette Nord. (Foto: Werner Juvik)

De nesten 500 delegatene var for anledningen også iført streikevester, og jubelen sto i taket da de streikende entret scenen.