Marte Sofie svarer: Ikke tråkk på oss helsefagarbeidere

Marte Sofie Thorbjørnsen, tillitsvalgt i Fagforbundet Ung og helsefagarbeider

Les helsefagarbeider Marte Sofie Thorbjørnsen (23) sitt oppgjør med Oxholm i Norsk sykepleier forbunds forbundsstyre. - Løsningen er ikke å sette yrkesgrupper opp mot hverandre. I framtidens helsevesen vil det være umulig å løse utfordringen hovedsakelig med universitetsutdannet personell.

Marte Sofie Thorbjørnsen, tillitsvalgt i Fagforbundet Ung og helsefagarbeider

Ny barnebykontakt for Fagforbundet Ung

Marte Sofie Thorbjørnsen gleder seg til oppgaven som barnebykontakt for Fagforbundet Ung

Fagforbundet Ung har siden 2021 hatt en egen kontaktperson for Fagforbundets SOS-barneby i Angola. Marte Sofie Thorbjørnsen er klar til å ta fatt på oppgaven etter Vebjørn Stigen som nå er barnebykontakt for Fagforbundet Telemark.

– En fordel å være ekstrovert

Marcus Svensson Oterholm bruker alle triksene i boka når han er på utdanningsmessa på Lillestrøm.

Han vet det er viktig å verve, og på utdanningsmessa på Lillestrøm får ungdomstillitsvalgt Marcus Svensson Oterholm virkelig bruk for selgersmilet.

Bli fagarbeider!

Alexander

Hei tiendeklassing! Nå skal du velge veien videre etter ungdomsskolen. 1. mars er fristen. Jeg har noen tips.

Alexander

Bli med på sommerens vakreste eventyr!

Fagforbundet Ung sommerfestival 2024

Fagforbundet Ungs Sommerfestival 2024, 31. mai - 2. juni på Hurdalssjøen hotell.

Fagforbundet Ung sommerfestival 2024

Mange lærlinger, få læreplasser

Silje Krane (20) fra Kristiansund fikk et slag i trynet etter Vg2 i helsefag: Hun ble stående uten læreplass. Tre av ti elever er i samme situasjon – og det er en skandale, mener Fagforbundets leder Mette Nord.

Muneeb Iqbal, plasstillitsvalgt i bydel Østensjø for Fagforbundet i barne- og ungdomstjenesten!

Muneeb Iqbal

Dette er Muneeb Iqbal, vår plasstillitsvalgt i bydel Østensjø for Fagforbundet i barne- og ungdomstjenesten!

Muneeb Iqbal

Få informasjon om de viktigste sakene fra Fagforbundet Ung

Vi lover å ikke spamme deg, og du kan melde deg av nyhetsbrevet når som helst. Vi deler ikke opplysningene dine med noen andre.