For tillitsvalgte

Fagforbundet har rundt 17 800 dyktige og godt skolerte tillitsvalgte i hele landet. De fleste er plasstillitsvalgte ute på arbeidsplassene. Fagforbundet sender ut nyhetsbrev til tillitsvalgte en gang i uka. I tillegg har de tillitsvalgte en egen avis: Oss tillitsvalgte. Den kommer ti ganger i året og lages av informasjonsavdelinga.

Nyheter for tillitsvalgte

Fagforbundet støtter alternativ Melodi Grand Prix

18. mai går finalen i Melodi Grand Prix (MGP/Eurovision Song Contest)) av stabelen i Tel Aviv. Hundrevis av millioner seere gleder seg til musikken, sangen, kostymene og dansen på scenen, og flesteparten av dem vil si at man ikke skal blande musikk og politikk.

Podcaster for tillitsvalgte:

Arbeiderpodcasten - av og med tillitsvalgte i Fagforbundet

Rørsla - historier fra grasrota i arbeidslivet

Dommer fra arbeidslivet

Full seier for bussfunksjonærer i Arbeidsretten

I en tvist om rett til fagbrevtillegg etter Funksjonæroverenskomsten i Nettbusskonsernet vant Fagforbundet fram på alle punkter. I Arbeidsretten ble det slått fast at fagbrev som tungbilsjåfør er relevant, også for funksjonærene.

Se flere artikler

Aktuelle råd og tips for tillitsvalgte

Alle attester er viktig for lønna

Fagforbundets medlemmer har ulike lønnsvilkår alt etter hvilken tariffavtale de er en del av. Det er viktig at tillitsvalgte er nøye med å sjekke og bidra til at medlemmenes lønns- og arbeidsvilkår er korrekt i henhold til gjeldende lov- og avtaleverk.

Møt månedens tillitsvalgt

Jeanette Lea Romslo

Hun har klatret i gradene kjapt, både i fagbevegelsen og i politikken. Nå stiller 21 år gamle Jeanette Lea Romslo til valg som ordførerkandidat i Hå.

Kommentaren

Politikk nytter

Mange arbeidsoppgaver har den egenskapen at de ikke legges merke til når de er utført. Det er imidlertid veldig synlig når de ikke blir gjort, eller ikke blir gjort skikkelig: En fasade som smuldrer opp, et liggesår som ikke renses skikkelig, søppel som ikke tømmes, eller mangelfullt vedlikehold av infrastrukturen samfunnet er avhengig av.

Kurs og konferanser

Tirsdag, 21. mai 2019

Fase 2, 2019 nr 1

Tune senter, 2 etg