For tillitsvalgte

Fagforbundet har rundt 18 000 dyktige tillitsvalgte i hele landet. De fleste er plasstillitsvalgte ute på arbeidsplassene. Fagforbundet sender ut nyhetsbrev til tillitsvalgte en gang i uka. I tillegg har de tillitsvalgte en egen avis: Oss tillitsvalgte. Den kommer ti ganger i året, og finnes på nett og som en egen app.

Nyheter for tillitsvalgte

Kulturstreiken: Klart vi veit hva vi driver med

– Vi veit hva vi driver med. Vi ville aldri kjempet for en dårligere tjenestepensjon enn den vi allerede har. Påstandene fra arbeidsgiverne faller på sin egen urimelighet, sier Fagforbundets pensjonsekspert, Steinar Fuglevaag.

Podcaster for tillitsvalgte:

Fagprat - for deg som jobber med helse og omsorg

Arbeiderpodcasten - av og med tillitsvalgte i Fagforbundet

Rørsla - historier fra grasrota i arbeidslivet

Brobyggerne - Om arbeidsliv, samfunn og politikk

Dommer fra arbeidslivet

Vant over Rauma kommune

Et medlem av Fagforbundet ble sagt opp fordi kommunen skulle spare penger. Nå har han vunnet en tvistesak mot Rauma kommune. Mannen har jobba i kommunen siden 2014 i ulike stillinger. Den siste jobben var som assistent ved en ungdomsskole.

Se alle nyhetssaker

Aktuelle råd og tips for tillitsvalgte

Forberedelse til Tariffoppgjøret 2022

Tariffarbeid er en helårsgeskjeft i Fagforbundet. I skrivende stund har vi to meklinger fra oppgjøret i 2020 foran oss, det pågår lokale forhandlinger for mellomoppgjøret 2021 og vi er godt i gang med forberedelsene til et nytt hovedoppgjør i 2022.

Møt månedens tillitsvalgt

Victoria De Oliveira

Fagforbundet Ungs ferske leder er bosatt i Drammen og omtaler seg selv som jovial - et hedersbegrep i byen.

Kommentaren

Nå er det vanlige folks tur

Koronakrisen har vist oss verdien av sterke fellesskap, og hvor avhengige vi er av våre dyktige fagfolk. Helsefagarbeidere, sykepleiere, renholdere og ansatte i skoler og barnehager er blant dem som har stått i frontlinjen i pandemibekjempelsen. Respekten for vanlige arbeidsfolk har vokst, og vi har sett betydningen av en sterk velferdsstat som stiller opp for oss.

Se alle nyhetssaker

Last ned brosjyrer og materiell

Fagforbundet 100 år Last ned
Fagforbundet 100 år - nynorsk Last ned