For tillitsvalgte

Fagforbundet har rundt 17 000 dyktige og godt skolerte tillitsvalgte i hele landet. De fleste er plasstillitsvalgte ute på arbeidsplassene. Fagforbundet sender ut nyhetsbrev til tillitsvalgte en gang i uka. I tillegg har de tillitsvalgte en egen avis: Oss tillitsvalgte. Den kommer ti ganger i året og lages av informasjonsavdelinga.

Nyheter for tillitsvalgte

Tillitsvalgt-året 2019: Hva bruker de tillitsvalgte tida på?

3500 LO-tillitsvalgte, deriblant Fagforbundet, har svart på spørsmål om hverdagen som tillitsvalgt og hva de bruker tida på. Henvendelser fra medlemmene og møter med arbeidsgiver kommer helt på topp. Men - halvparten av de tillitsvalgte sier de føler seg ensomme. Kjenner du deg igjen i noen av svarene?

Dommer fra arbeidslivet

Se flere artikler

Aktuelle råd og tips for tillitsvalgte

Fortrinnsrett til del av ny stilling

En endring i arbeidsmiljøloven gjør at deltidsansatte kan kreve fortrinnsrett til deler av en ny stilling. Endringen i arbeidsmiljølovens § 14-3 og statsansattelovens § 13 gjelder fra 1. januar 2019.

Møt månedens tillitsvalgt

Morten Waclawczyk

En bussjåfør er en mann med godt humør, heter det i sangen. Det har vi visst lenge. Det nye er at de glade passasjerer som pleide å synge sangen, har blitt sure og mutte.

Kommentaren

Mens vi venter på Aleris-dommen

I hele den vestlige verden øker andelen løsarbeidere. Altså folk som er i jobb, men som ikke har fast jobb. De kan være på korttidsengasjementer, de kan være innleide, eller selvstendig næringsdrivende.

Kurs og konferanser

Torsdag, 21. februar 2019

(Regionstyremøte)

videomøte/Trøndelag