For tillitsvalgte

Fagforbundet har rundt 18 000 dyktige tillitsvalgte i hele landet. De fleste er plasstillitsvalgte ute på arbeidsplassene. Fagforbundet sender ut nyhetsbrev til tillitsvalgte en gang i uka. I tillegg har de tillitsvalgte en egen avis: Oss tillitsvalgte. Den kommer ti ganger i året, og finnes på nett og som en egen app.

Nyheter for tillitsvalgte

Solsikker til fryd og glede

Barnebyens første solsikkekonkurranse er over og vi kan konstatere at det har blitt dyrket solsikker i hager over det ganske land. Takk til alle som har sendt inn bilder.

Podcaster for tillitsvalgte:

Fagprat - for deg som jobber med helse og omsorg

Arbeiderpodcasten - av og med tillitsvalgte i Fagforbundet

Rørsla - historier fra grasrota i arbeidslivet

Brobyggerne - Om arbeidsliv, samfunn og politikk

Dommer fra arbeidslivet

Konsulenter hadde krav på ansettelse – får erstatning

Stendi/Aleris anker ikke de viktigste delene av dommen til høyesterett. Det gjelder blant annet spørsmålet om oppdragstakere hadde krav på fast ansettelse eller ikke. Dermed blir lagmannsrettens kjennelse om at de var å anse som ansatte stående.

Se alle nyhetssaker

Aktuelle råd og tips for tillitsvalgte

Nye koster, nye tider og nye utfordringer

Fagforbundet har bak seg to tøffe tariffår, en lang valgkamp og ikke minst unntakstilstand med covid19. Det er på sin plass å takke alle for en formidabel innsats og feire mange seire.

Møt månedens tillitsvalgt

Tove Elise Madland

Skal kjempe for heltid hele dagen: Tove Elise Madland ble valgt inn på Stortinget for første gang 13. september 2021. 29 år tidligere ble hun medlem av den gang Norsk Kommuneforbund. Nå skal hun jobbe for en av hjertesakene til Fagforbundet dag og natt.

Kommentaren

Valgseier og en ny rødgrønn flertallsregjering

13. september blei det klart at Fagforbundet nådde sitt mål, om politisk skifte, åtte år med borgerlig styre er over, og vi får etter all sannsynlighet en rødgrønn flertallsregjering. Lykkes Jonas Gahr Støre med det, står vi overfor en ny politisk hverdag.

Se alle nyhetssaker

Last ned brosjyrer og materiell

Fagforbundet 100 år Last ned
Fagforbundet 100 år - nynorsk Last ned