For tillitsvalgte

Fagforbundet har rundt 17 000 dyktige og godt skolerte tillitsvalgte i hele landet. De fleste er plasstillitsvalgte ute på arbeidsplassene. Fagforbundet sender ut nyhetsbrev til tillitsvalgte en gang i uka. I tillegg har de tillitsvalgte en egen avis: Oss tillitsvalgte.

Nyheter for tillitsvalgte

Dommer fra arbeidslivet

Når arbeidsgiver begjærer fratreden ved oppsigelse

Arbeidstakere og medlemmer i Fagforbundet opplever i flere og flere saker at arbeidsgiver begjærer fratreden i saker om oppsigelse. Derfor er retten til å stå i stilling ved uenighet om oppsigelse så viktig. Denne dommen er et godt eksempel på det.

Se flere artikler

Aktuelle råd og tips for tillitsvalgte

Møt månedens tillitsvalgt

Modums første helsefagarbeider: Gro Nanna Hovde

Gro Nanna Hovde (56) var ferdigutdanna først som 46-åring. Likevel rakk hun å være den aller første i Modum kommune som kunne kalle seg helsefagarbeider, etter at helsefagarbeideren erstattet hjelpepleieren og omsorgsarbeideren i 2006.

Kommentaren

Valgkamp: Det viktigste er å vinne

Det er under 300 dager til kommune- og fylkestingsvalget, det er over 300 rødgrønne kommuner å forsvare. Og mange kommuner vi ønsker å vinne tilbake. Vi i Fagforbundet skal bruke vårt fagligpolitisk samarbeid med Arbeiderpartiet og andre partier og organisasjoner som står oss nær, til å dra Norge i riktig retning, skriver leder for Politikk- og samfunnsavdelingen i Fagforbundet, Gunn Karin Gjul.

Kurs og konferanser

Mandag, 21. januar 2019
Tirsdag, 22. januar 2019
Onsdag, 23. januar 2019