Nettstedet er under oppgradering og kan derfor i perioder være ustabilt eller mangle innhold.

Webinar medlemmer teoLOgene kirkeordning torsdag 20 .mai

Viktig info fra arbeidsgruppa kirkeordning teoLOgene til medlemmer teoLOgene:

digitalt kurs om arbeidsmiljø etc 7. juni kl 12-14

Som fagforening ser vi det som viktig at våre tillitsvalgte i avd 727 har kjennskap til tema om arbeidsmiljø etc, da alle tillitsvalgte vil komme i berøring med dette viktige tema før eller siden.

Ny handlingsplan Fagforbundet teoLOgene 21/22

Her er vedtatt handslingsplan på årsmøtet 28.april 21.

NYTT STYRE FAGFORBUNDET TEOLOGENE ETTER ÅRSMØTET 2021 OG ØVRIGE VALGTE.

Etter årsmøtet 2021 har Fagforbundet teoLOgene bla fått ny nestleder. Fullstendig liste styre og øvrige verv nedenfor

Årsmøte 28.04.2021 - Sakspapirer og dokumenter

Her vil du finne samlet oversikt over alle dokumenter og saksfremlegg til årsmøtet.

VALGKOMITEENS INNSTILLING TIL DIGITALT ÅRSMØTE OG BERETNING LEVERT

I dag 30.3 21 leverte valgkomiteen i teoLOgene sin innstilling av kandidater til styre i teoLOgene ifm valg det digitale årsmøtet 28 april. Sammen med innstillingen fulgte også en beretning for valgkomiteens arbeid. Disse dokumentene vil også bli sendt til møtedelegater sammen med resten av sakspapirene

En rekke særavtaler i KA er revidert

-Nå har vi nettopp reforhandlet seks sentrale særavtaler som berører TeoLOgenes medlemmer, forteller lederen i Fagforbundet TeoLOgene Thore Wiig Andersen.

Streiken er avblåst- streikende møter på jobb til vanlig tid

Alle streikende møte på arbeid til vanlig tid eller så snart så mulig ette det, i dag mandag 11.januar

Streiken i kirken er avblåst – partene har kommet til enighet

Det er en seier for kirkens framtid at ansatte ble enige med arbeidsgiver! Enigheten i oppgjøret for kirkelig ansatte kom etter en månedslang streik. Dette er klart etter at partene sa ja til riksmeklerens skisse til løsning. En historisk seier i en historisk konflikt, sier arbeidstakerorganisasjonene.

"Jeg er prest i streik"

Intervju i forbindelse med streik. Sophie Panknin og Einar Løvø Østerhagen. Foto:Christie Østberg.

Streikende administrasjonsansatte bekymret for kirkens fremtid

Etter siste uttak i den pågående kirkestreiken er administrativt ansatte på alle kirkelige nivå, både lokalt i menighetene, på bispedømmekontorene og i Kirkerådet tatt ut i streik.

Mekling i kirkestreiken 10. januar

I en felles oppdatering skriver arbeidstakerorganisasjonene som er i streik i kirken at de har siden 30. desember hatt kontakt med riksmekleren, men hun har foreløpig ikke funnet grunnlag for å innkalle partene til ny mekling.

Bevegelse i kirkestreiken

Endelig har Kirkens arbeidsgiverforening, KA kommet med en invitasjon om å komme tilbake til forhandlingsbordet. Det har vi ventet på siden 12. desember.

Alle Fagforbundets medlemmer i KA er i konflikt uavhengig om uttak eller ikke

Den pågående streiken i kirken merkes av alle våre medlemmer i kirken, selv om Fagforbundet kun har tatt ut prester i streik. Grunnen til uttaket er enkel.

Praktisk info til våre medlemmer vedrørende streiken :

De medlemmer som er tatt ut i streik nå i Oslo (fem medlemmer første uttak) er varslet.

Streik i kirkelig sektor

Det er streik i kirkelig sektor. Dette er klart etter at meklingen i oppgjøret mellom Kirkens arbeidsgiverorganisasjon og blant annet Fagforbundet og Presteforeningen brøt sammen natt til lørdag 12. desember. Dermed er det streik fra arbeidstidens begynnelse 12.12..

Fare for streik i kirken

Det er fare for streik i kirkelig sektor. Partene har ikke lykkes med å komme til enighet gjennom forhandlinger og skal møte hos riksmekleren torsdag 10. og fredag 11. desember. Lykkes man heller ikke der vil det bli streik i kirken.