God Påske

Vi ønsker alle våre medlemmer en God Påske 🐣

Kontoret er stengt i Påsken. Fra 25.mars til og med 1. april er ikke telefonen åpen.

Hovedtillitsvalgt Morten Marthinsen

Overgangsordning Paramedisin - Lokale stemmer krever inkludering og rettferdighet!

7. mars var fristen for høringssvar til høringen om overgangsordningen for autorisasjon i Paramedisin. Her var det et voldsomt engasjement fra mange av våre medlemmer, så Fagforbundet Sykehus og Helse har levert inn eget høringssvar som bygger på våre medlemmers stemmer.

Til venstre: 2 års lærling Cathrine Hansen og hennes veileder Stine S. Mondal

Fagforbundet fikk gjennomslag for flere lærlinger i Ambulansetjenesten!

Vi trenger flere folk. Men for at vi skal få flere må også alle få mulighet til og ta utdanningen og fullføre den. Vi kjemper for flere lærlingplasser! Vår hovedtillitsvalgt i Prehospital klinikk ved Oslo universitetssykehus har nå startet den kampen med foreninga i ryggen.

Leder av Fagforbundet Sykehus og Helse

Heltid i helsevesenet er ikke normen!

Arbeid er en grunnleggende menneskerett og et viktig grunnlag for den enkeltes velferd, frihet og muligheter til utfoldelse. Det er en menneskerett å ha mulighet til et godt arbeidsliv. Dette innebærer rett til hel og fast stilling, en lønn å leve av, en jobb å leve med og en verdig pensjonisttilværelse, Dette står i prinsipprogrammet til Fagforbundet. Her er jeg helt enig, det er ganske vanskelig å ikke være det. Men får alle som ønsker det mulighet til et godt arbeidsliv?

Ellinor Lønnå er sykepleier på Oslo Universitetssykehus, leder i Yrkesseksjon Helse og Sosial i Fagforbundet Sykehus og Helse Oslo, og styremedlem i Yrkesseksjon Helse og Sosial i Fagforbundet Oslo.

Øk din kompetanse om samiske forhold

E-læringskurs for helse- og omsorgspersonell.

Siv-Trude Skredderhaug er portør på OUS Ullevål sykehus og medlem i Fagforbundet Sykehus og Helse Oslo.

En jobb man blir sprek av

Hurra for portørene!

Cathrin Snare er konstituert leder av Yrkesseksjon Helse og Sosial Oslo. Og usikker på om snopet i hånda er glutenfritt.

Slipp glutenfrykt med gratis kurs

Gjør maten trygg for glutenallergikerne.

Klubbe

Årsmøte 2024 - Årets viktigste møte!

Torsdag 25. januar er dagen. Det er dagen medlemmer av Fagforbundet Sykehus og Helse, Oslo møter i store auditoriet, bygg 6 på Ullevål sykehus for å delta på årsmøte. Vi starter kl. 16 med registrering og servering av pizza, her er det fint om dere sier ifra på forhånd om dere ønsker mat. Vi gleder oss!

Julehilsen

God jul og Godt nytt år!

Kontoret er stengt i romjulen, men send oss en e-post om det er noe (post@fagforbundet028.no) Da nærmer det seg til julaften, det nærmer seg til noen går ut i ferie, mens andre skal feire på jobb. Uansett hvor du er i julen så ønsker vi deg en riktig god jul og et godt nytt år 🤶🎅🧑‍🎄

Kunngjøring Årsmøte 2024

Kunngjøring av Årsmøte 2024

Hold av 25.januar 2024. Årsmøte er foreningas øverste organ og det er i dette møte medlemmene har den største påvirkningen. Alle vil få innkallingen og sakspapirer i midten av januar. :)

Kaisa Ingesdotter og Maiken Frogner sammen med en snill terapihest.

Trives godt som hestefaglærling

1. desember besøkte Fagforbundet Oslos lærlingpatrulje stallen på Gaustad.

Omtrent tjue renholdere var tilstede for motivasjon og kunnskap på fagdag 4. desember.

Godt renhold er viktig for samfunnet

Fagdag for renholderne på deres merkedag.

Illustrasjonsbilde. Sigrid Estaban og Melche Gem Kitane er begge helsefagarbeidere og medlem av Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo

Få helsefagkompetanse med gratis nettstudier

Gratis helsefagutdanning med oppstart våren 2024.

Inger Haugene er kokk på Ullevål sykehus UIO og medlem i Fagforbundet Sykehus og Helse Oslo.

Omsorg gjennom magen

Den 20. oktober er kokkens dag

Brit Solli Fure er barnepleier, tillitsvalgt og medlem i Fagforbundet Sykehus og Helse Oslo

Trives godt i jobben som barnepleier

Tirsdag 10. oktober er barnepleierdagen.

Fagseminar for Instruktører/veiledere for Helsefagarbeider.

Er du medlem av Fagforbundet Sykehus og Helse, Oslo og du er veileder for Helsefagarbeider så meld deg på dette seminaret. Se lenke i artikkelen

Kurs for medlemmer i yrkesseksjon helse og sosial

Er du medlem i Fagforbundet Sykehus og Helse, og du tilhører yrkesseksjon helse og sosial så meld deg på kurset. Se lenke for mer informasjon

Cathrine Snare er ny leder for Yrkesseksjonen Helse og Sosial Oslo. Hun kommer fra Fagforbundet sykehus og helse Oslo, hvor hun har vært tillitsvalgt siden 2011.

Bygg kompetanse med gratis utdanning på MedLearn

Frist er 10. august.

Fra venstre: Kathrine Forsdahl Fagforbundet Oslo, Magnus Langstrand Fagforbundet, Ingrid Viken og Henrik Strømsjordet Fagforbundet Sykehus og Helse Oslo

Tillegg til alle på Sophies Minde Ortopedi

Partene ble enig 19. juni.

Stig Berntsen er hovedtillitsvalgt i Helseetaten, Neha Tariq og Kathrine Marie Malming er helsesefagarbeidere ved KAD på Aker sykehus og alle er medlem av Fagforbundet Helse, Sosial og Velferd.

Storstilt satsing på helsefagarbeidere

På Aker sykehus utdannes helsefagarbeidere til å gjøre sykepleieroppgaver.