notis: Forsøk med kortere arbeidsuker

notis: Fagforbundet fikk hederlig omtale

notis: Norge må øke presset mot Israel og USA

Når uhellet er ute, gjelder det å ha innboforsikring inne.

Gode forsikringsråd er ikke dyre

Fagforbundets egen forsikringsekspert og leder i enhet for medlemsfordeler, Morten Helland, har lang erfaring fra forsikringsbransjen og har den siste tida gitt flere gode råd i Dags­avisen. Hva har du i vente av prisøkning på forsikringer - og hva bør du absolutt ikke kutte i selv om det er tøffe tider økonomisk?

Jørn Eggum, Peggy Hessen Følsvik og Mette Nord. Bildet er tatt når de viser de er fornøyde med en million medlemmer.

Lønnsoppgjøret i gang for alvor

Mandag 18. mars møttes Fellesforbundets leder Jørn Eggum og NHO Norsk Industri til forhandlingene i industrioverenskomsten, også kalt frontfaget. Dette oppgjøret er alltid først og legger rammene for det hver enkelt av oss skal få i lønnsøkning dette året.

Forsiden

OddHaldgeirLarsentvnestlederiFagforbundetoverrekkerprisenforåretsarbeidsgivertilJonasEggenSykehusetInnlandetTomenniblådressmedeninnrammettegningogengavesjekkpå25000kronersegimellom

Årets arbeidsgiver i sykehus overøses med ros

– Det er som dag og natt, sier Tina Storsveen om arbeidsmiljøet før og etter at Jonas Eggen ble sjef på avdelingen.

Fuad Abu Saif, generaldirektør for Union of Agriculture Work Committees (UAWC).

Sender nødhjelp til Gaza

Midt i fortvilelsen over sult og bombing, gjør lokale helter det de kan for å dele ut nødhjelp på Gaza.

Mette Nord på taket av Keysers gate 15 i rød jakke, smilende.

Vi skal løfte hele laget

– I en tid med større forskjeller må vi bruke lønnsoppgjørene til å redusere forskjeller, og løfte alle. Hele laget må få lønnsløft i oppgjøret, sier en forhandlingsklar Mette Nord, leder i Fagforbundet.

Enblidlitteldredamemedkorthårsvartebrillerogblågensersittervedetbordienrestaurantogsmilertilkamera

Født og oppvokst i arbeiderbevegelsen

Hun tar ikke komplimenter så bra, men Karin Mathisen har fått mange venner langs veien i løpet av sine 53 år i fagbevegelsen.

Ensombrukerkrykker

Godkjent yrkesskade på vei fra hjemmekontor

En fersk kjennelse fra Trygderetten sier mye om hva som skal til for at man er yrkesskadedekket selv om man ikke er innenfor kontorets fire vegger.

Nytt om navn

Illustrasjon.

Tarifforhandlingene 2024 – dag for dag

Her får du en foreløpig oversikt over årets forhandlinger.

Bildet er fra kommuneoppgjørets oppstart i 2023. F.h. for LO Kommune: Mette Nord, leder for Akademikerne kommune Tonje Leborg bak, leder av Utdanningsforbundet Steffen Handal (t.v.), forhandlingsleder i KS Tor Arne Gangsø (nr. 2 f.h.) og Delta-leder Trond Ellefsen.

Dette er gangen i oppgjørene

Mens Fellesforbundet og frontfaget er i mekling, venter Fagforbundets folk på å komme i gang. Det største oppgjøret er i kommunen, med oppstart 15. april. De fleste av oss vet at det venter en økning i lønna. Men vet du hva som skjer bak kulissene i Fagforbundet på vei til et etterlengta lønnsopprykk?

Sammen i kampen for likestilling: Daglig leder i Toppfotball Kvinner, Hege Jørgensen, og Fagforbundets leder, Mette Nord.

Fagforbundet på lag med fotballjentene

Fotballsesongen 2024 står for døra, og med den vil mange jenter fra alderen seks år og oppover løpe ut på banen, svette, slå seg, gråte over tap og danse etter seier.

Notis: Vær obs på kommunebudsjettet 2025!

Sykepleiersitterforanenpcdetsitterenghostinthemachinebakskjermen

Slik kan kunstig intelligens endre arbeidsplassen din

Mange forventer at kunstig intelligens vil revolusjonere det norske arbeidslivet. Undersøkelser viser at enkelte yrker kan bli dobbelt så effektive. Jeg er ikke bekymret over bruken av kunstig intelligens (KI), men teknologien må styres på en god måte.

Aud Mydland, Heidi Engum, Cathrine Strand Aaland og Arne Bakken Elvsveen.

Hvordan skal vi løse oppgavene i helsevesenet?

Vi spurte folk på Sykehuskonferansen 2024.

Gerd Eva Volden.

Krev din plass som pensjonist- og uføretillitsvalgt

Gerd Eva Volden har lang fartstid som tillitsvalgt. Her deler hun sine beste arbeidstips som leder av Fagforbundets sentrale pensjonist- og uføreutvalg.

Et ekstra løft: I årets tariffkampanje vises flere yrkesgrupper som trenger et ekstra løft. Flotte medlemmer forteller hva hele laget ønsker seg og trenger: Mer lønn!

Ruller ut kampanje for lønnsoppgjøret

Fagforbundet står nok en gang klar med en kampanje for årets hovedoppgjør.