Velkommen til Sirkulær praksis 2024

Bli med på konferansen Sirkulær praksis i Asker kulturhus 14. til 15. mai. Her møter du andre som jobber med å redusere avfallsmengdene og som samarbeider om en sirkulær økonomi.

Vann for fred - verdens vanndag 22. mars

Verdens vanndag - vann for fred

22. mars markeres verdens vanndag. Årets internasjonale tema er Water for Peace – vann for fred.

Søk fagskoleutdanning i vann- og avløpsteknologi

Fagskolen Innlandet, Gjøvik, startet høsten 2022 det første studiet i Norge for driftsoperatører innen vann og avløp. Studiet tilbys som et nett- og samlingsbasert studium over fire år og kan tas ved siden av full jobb. Søknadsfrist er 20. april.

Vann er verdens viktigste ressurs, men ingen selvfølge for alle.

Verdens vanndag: Rent vann kommer ikke av seg selv

22. mars markeres verdens vanndag. Årets tema handler om at verden må få opp farta for å oppfylle FNs bærekraftsmål om å sikre rent vann og trygge sanitærforhold til alle innen 2030. Heller ikke her i Norge kan rent vann tas for gitt. Det trengs både politisk styring og kompetanse.

Svart økonomikonferansen 2022: De neste tusen dagene - storrengjøringa i arbeidslivet

Her kan du se svart økonomikonferansen 2022 digtialt!

18. mars 2022 inviterer Fagforbundet og NTL til den årlige Svart økonomikonferansen. Se den her digitalt.

Argumentasjon for egenregi

Yrkesseksjon samferdsel og teknisk har laget en samling av faglig argumentasjon for å drive tjenester med egne ansatte.

Bli faggruppemedlem!

Fagforbundet skal oppnevne nye medlemmer i mange av faggruppene våre i høst. Hvis du er interessert i muligheten til å samarbeide med Fagforbundet om saker du mener vi bør jobbe med for nettopp din yrkesgruppe, bør du lese videre.

Tema for årets internasjonale vanndag er betydningen av vann som livsviktig ressurs.

«Valuing Water» – betydningen av vann

På verdens vanndag 22. mars handler det om hva vann betyr for oss mennesker, hvordan vi verdsetter vann og hvordan vi bedre kan beskytte og ta vare på denne viktigste av alle ressurser.

Illustrasjon.

Del et bilde av din nye arbeidshverdag!

Dette er en utfordring til deg som er medlem eller tillitsvalgt i Fagforbundet. Vis oss hvordan du har det på jobb akkurat nå!

Hvorfor velge kjemiprosess, sa du?

Kjemiprosess er faget for deg som vil jobbe med vann. Vann er verdens viktigste ressurs, og vannbransjen er full av spennende oppgaver. Vi gjør saltvann til ferskvann. Vi gjør regnvann til drikkevann. Dette er ikke bare teknologi på sitt beste. Det er også teknologi på sitt viktigste.