Velkommen til Sirkulær praksis 2024

logo (Foto: Sirkulær praksis)

Bli med på konferansen Sirkulær praksis i Asker kulturhus 14. til 15. mai. Her møter du andre som jobber med å redusere avfallsmengdene og som samarbeider om en sirkulær økonomi.

17.04.2024 av Bendik Flomstad
Sist oppdatert: 17.04.2024

Sirkulær Praksis er en arena som løfter fram nyskapende sirkulærøkonomisk praksis. Konferansen skal bidra til samfunnsendring ved hjelp av erfaringsdeling og bidra til at sirkulærøkonomisk omstilling fremmer en inkluderende og demokratisk lokalsamfunnsutvikling.

Tema 2024: Samarbeid for en sirkulær økonomi
I år presenteres nyskapende prosjekter innen ombruk av tekstil, innovative prosjekter innen vannets kretsløp og den siste kunnskapen innen sirkulære bygg.

Sirkulær Praksis er møteplassen for deg som leder an i omstillingen til sirkulær praksis enten du er leder, fagperson, politiker eller tillitsvalgt.

Se program og meld deg på her >> https://www.sirkulaerkonferansen.no

Hvordan håndtere den kommende tekstiltsunamien
En global tekstiltsunami er varslet. Hvordan kan norske kommuner og IKS-er se på nye krav til innsamling av tekstiler som en mulighet til å bidra i utviklingen av bærekraftige forretningsmodeller for ombruk av tekstiler? Vi gir deg gode eksempler på hvordan endringer i regelverket kan skape nye forretningsmuligheter, redusere klimagassutslippene og øke ombruk og materialgjenvinning av brukte tekstiler.

Sirkulære bygg
Erlend Seilskjær fra FutureBuilt leder oss gjennom en session med caser som presenterer de mest innovative prosjektene inne sirkulære byggeprosjekter.

Fra avløp til kretsløp
Vi er alle avhengig av vannets kretsløp. Innen vann- og avløpsbransjen utvikles det nye former samarbeid og samhandling. Sirkulær praksis presenter prosjekter som viser vei mot en sirkulær vannforvaltning og et bærekraftig verdikretsløp.

Wild Card: Presirkulært Nationalteater
Magne Magler Wiggen (MMW Arkitekter) har i en årrekke utviklet sirkulære og presirkulære konsepter. Han kommer for å snakke om deres prosjekt for presirkulært Nationalteater.