Nyheter

SIKRET TRYGGHET: Marina Lillehaug (t.h.) er strålende fornøyd med å ha fått helt og fast stilling etter vedtaket i kommunen. Her med Tove Mette Bjørkmo, Arbeiderpartiets ordførerkandidat.

Heltidssuksess på Sortland

– Takket være heltidsprosjektet har jeg fått full jobb i Sortland kommune. Det er klart det betyr mye, sier Marina Lillehaug, som jobber som hjelpepleier i kommunen.

Fra øverst til venstre: Anders Kollmar-Dæhlin, Bjørn Andreas Leidalen Christensen, Sølvi Gullhav, Fauzia Hussain-Wiik

Fire i farta: Hva er den viktigste saken i kommunevalget?

I hele landet driver dyktige tillitsvalgte valgkamp. OSS tillitsvalgte har spurt fire av dem om deres kampsaker.

Illustrasjon.

Sparket hovedverneombud vant søksmål mot Ikea

Hovedverneombudet ble fratatt verv og fikk sparken. Nå får han 636 000 kroner i erstatning fra møbelgiganten.

Sara Shafighi, kommunalråd og 2. kandidat for Trondheim Arbeiderparti. Tidligere opplæringsansvarlig i Fagforbundet Trondheim.

Bruk stemmeretten, kjære tillitsvalgte!

Om få dager stenger valgurnene. Jeg håper inderlig at du sikrer deg muligheten til å bruke stemmeretten din og at du vil være med å forme ditt lokalsamfunn. En klisjé? Det er uansett helt sant. Den 11. september kan du være med å bestemme hvordan din kommune og fylkeskommune skal styres, skriver Sara Shafighi, tidligere opplæringsansvarlig i Fagforbundet Trondheim, kommunalråd og 2. kandidat for Trondheim Arbeiderparti.

Tillitsvalgte i Drammen møtte opp 04.15 om natten for å møte bussjåfører og drive valgkamp.

Midten 2: Bussaksjon i Drammen

Fagforbundets medlemmer med bil og valgkampplakat 2023 holder tommel opp.

Ut og endre meninger

Nord-Norge har vært værvinnerne i sommer, men i Vågan kommune i Lofoten frykter fagforeninga den blå vinden.

Nysgjerrige: Fagforbundets stand ved Høgskolen i Innlandet. Studentene har mange spørsmål om arbeidslivet.

Studenter valgte Fagforbundet i fadderuka

På Høgskolen i Innlandet, i Elverum, strømmer studentene ivrig bort til Fagforbundets stand. Det er fadderuke og rebusløp og støvelkast. Men midt i all lek og moro tar over førti studenter en viktig avgjørelse for sin egen framtid. De melder seg inn i Fagforbundet.

Michael Gisselbæk i Fagforbundet Ringerike er en ivrig pådriver i Fagforbundets ringeprosjekt.

Michael ringer for Ringerike

Michael Gisselbæk har hjulpet barn og unge i 25 år. Nå hjelper han og resten av Fagforbundet Ringerike arbeidsfolk til å bruke stemmeretten. Så langt har de ringt over halvparten av medlemmene i forbindelse med valgkampen.

Frisørene feirer tariffavtale med kake.

NOTIS Frisørene samler seg

illustrasjon

NOTIS Sommerpatruljen

Nytt om navn

Fotballer som brukes i Toppserien 2023, deles ut til lokale jentelag.

Bruk fotballer i kampen for likestilling

Med fotballprosjektet kan din fagforening skape en ny arena for å formidle valgkampbudskapet der du bor og vise fram hvordan likestillingsarbeid ser ut i praksis.

Mona Holmkvist, hovedtillitsvalgt i Hvaler, utvekslet erfaringer med tillitsvalgte i et polsk søsterforbund om hvordan fagforeninger kan bidra til å inkludere flyktninger

Hovedtillitsvalgtes erfaringer kommer flyktninger i Polen til gode

Mona Holmkvist, hovedtillitsvalgt i Hvaler, har flere års erfaring med integrering av flyktninger. I juni reiste hun til Krakow i Polen for å dele kunnskap med et polsk forbund, som samarbeider med Fagforbundet om å bedre integreringen av ukrainske flyktninger.

FORNØYD: Rolf Hansen (t.v.) fikk fast jobb med hjelp fra Fagforbundet. Det er han strålende fornøyd med. Her sammen med klinikktillitsvalgt Lars Vereide i Sørlandet sykehus.

Slik fikk Rolf fast jobb på Sørlandet sykehus

Et annet forbund kunne ikke hjelpe, men da Rolf meldte seg inn i Fagforbundet fikk han fast jobb på under to måneder.

Gruppebilde med fire personer.

– Jeg elsker å være på jobb

«Inn i jobb» er prosjektet som skal hjelpe unge fra utenforskap inn i arbeidslivet. For Mohammed og Simran har den nye jobben i Oslo kommune betydd alt.