Fagforbundet for ledere

Som leder og medlem av Fagforbundet vil du få tilbud om faglige kurs, fagdager og konferanser. Fagforbundet samarbeider med høgskoler og universiteter, blant annet om studiepoenggivende etter- og videreutdanning i økonomi, administrasjon og ledelse ved Høgskolen Innlandet.

Vi tilbyr egne ledertreningsprogram for mellomledere og toppledere

Fagforbundet har utviklet et eget ledertreningsprogram for mellomledere og for toppledere.

Programmene er utviklet og leveres i samarbeid med eksperter på lederutvikling i AFF (Administrativt forskningsfond), Norges ledende leverandør av lederutvikling og arrangør av Solstrandprogrammene. For å sikre høy grad av læring og utvikling, legges det opp til stor grad av egeninnsats i og mellom samlingene, erfaringsdeling og praktisk bruk av teorien som presenteres av anerkjente forelesere.

Er du toppleder?

Fagforbundet har en egen fagforening for toppledere: Fagforbundet Kommunedirektører og andre toppledere. Medlemsgruppen er:

• Toppledere på lokalt eller regionalt forvaltingsnivå og toppledere i avledede virksomheter som kommunale foretak, IKS og offentlige virksomheter.
  • Øverste ansvarlige for arbeidsgiverfunksjonen i kommune, kirkelig fellesråd eller bedrift, herunder kommunedirektør og assisterende kommunedirektør.
  • Kommunedirektørens toppledergruppe:kommunalsjef, kommunaldirektør, etatssjef eller ledere på tilsvarende nivå.
  • Kirkeverge, administrerende direktør, generalsekretær eller tilsvarende.

Gå til fagforeningssiden: Fagforbundet – kommunedirektører og andre toppledere.

Videreutdanning

Fagforbundet arbeider mye med utdanningsspørsmål, og har vært med på å utvikle flere emnegrupper innen HR- og personal, ledelse og administrasjon i samarbeid med Høgskolen i Innlandet. Fagforbundet tilbyr studieplasser for medlemmer hvert år. I høst 2023- vår 2024 tilbyr vi videreutdanning innen ledelse og digitalisering. Studiet gir 30 studiepoeng og Høgskolen i Innlandet har ansvar for opptak, administrasjon av studiet og innhold.

Les mer om samarbeidet med Høgskolen i innlandet HER

Utvikler nye standarder

I samarbeid med Standard Norge er Fagforbundet aktivt med på å utarbeide standarder innenfor ledelse. Vi har blant annet deltatt i prosessen med utvikling av standard for Mangfoldsledelse.

For mer informasjon om nyheter fra yrkesseksjonen kan du lese vårt nyhetsbrev her

Last ned brosjyrer og materiell

Fagforbundet for Kommunedirektører og andre toppledere Last ned
Yrkesetikk for Seksjon kontor og administrasjon Last ned