Fagforbundet for ledere

Som leder og medlem av Fagforbundet vil du få tilbud om faglige kurs, fagdager og konferanser. Fagforbundet samarbeider med høgskoler og universiteter, blant annet om studiepoenggivende etter- og videreutdanning i økonomi, administrasjon og ledelse ved Høgskolen Innlandet.

Vi tilbyr egne ledertreningsprogram for mellomledere og toppledere

Fagforbundet har utviklet et eget ledertreningsprogram for mellomledere og for toppledere.

Programmene er utviklet og leveres i samarbeid med eksperter på lederutvikling i AFF (Administrativt forskningsfond), Norges ledende leverandør av lederutvikling og arrangør av Solstrandprogrammene. For å sikre høy grad av læring og utvikling, legges det opp til stor grad av egeninnsats i og mellom samlingene, erfaringsdeling og praktisk bruk av teorien som presenteres av anerkjente forelesere.

Er du toppleder?

Fagforbundet har en egen fagforening for toppledere: Fagforening for rådmenn og andre ledere. Medlemsgruppen er:

• Toppledere på lokalt eller regionalt forvaltingsnivå og toppledere i avledede virksomheter som kommunale foretak, IKS og offentlige virksomheter.
  • Øverste ansvarlige for arbeidsgiverfunksjonen i kommune, kirkelig fellesråd eller bedrift, herunder rådmann og assisterende rådmann.
  • Rådmannens toppledergruppe:kommunalsjef, kommunaldirektør, etatssjef eller ledere på tilsvarende nivå.
  • Kirkeverge, administrerende direktør, generalsekretær eller tilsvarende.

Gå til fagforeningssiden: Fagforening for rådmenn og andre ledere.

Utvikler nye standarder

I samarbeid med Standard Norge er Fagforbundet aktivt med på å utarbeide standarder innenfor ledelse. Vi har blant annet deltatt i prosessen med utvikling av standard for Mangfoldsledelse.

Se alle dine medlemsfordeler - bli medlem i dag!

Last ned brosjyrer og materiell

Yrkesetikk for Seksjon kontor og administrasjon PDF (89 k) Last ned
Hovedlinjer i Yrkesseksjon kontor og administrasjon 2017-2021 PDF (62 k) Last ned Bestill
Fagforbundet for deg som er mellomleder PDF (203 k) Last ned
Fagforening for rådmenn og andre ledere PDF (1413 k) Last ned

Får du riktig lønn? Finn din tariffavtale.

Portrettbilde av Sandra Marie Herlung

Sandra Marie Herlung