Fagforbundets topplederprogram

Programskisse Topplederprogram (med forbehold om endringer)

Programskisse Topplederprogram (med forbehold om endringer) (Foto: AFF)

Topplederprogrammet er sterkt anbefalt av tidligere deltakere, og beskrives som en unik mulighet til å utvikle seg som leder. Gjennom programmet møter du forelesere fra prestisjefylte AFF, kjent fra Solstrandprogrammene, og som i flere år har ligget høyt på Financial Times-rangeringen av verdens beste etter- og videreutdanningsprogrammer

05.09.2018 av Henriette Sandvik
Sist oppdatert: 19.09.2023

Fagforbundet samler foredragsholdere, etablerer unike læringsarenaer og har som ambisjon at du skal få akkurat det påfyllet du trenger for å være rustet til de endringer som ligger foran deg. I løpet av programmet vil du bli bedre kjent med deg selv som leder og få ny kunnskap om temaer knyttet til lederskap.

Programmet er utviklet og leveres i samarbeid med eksperter på lederutvikling i AFF, Norges ledende leverandør av lederutvikling og arrangør av Solstrandprogrammene. Lederutviklingsprogrammer fra AFF er i verdensklasse.

Programmet er samlingsbasert, og mye av arbeidet vil foregå i mindre grupper. Her vil du få en god mulighet til å utvide ditt faglige nettverk. For å sikre høy grad av læring og utvikling, legges det opp til stor grad av egeninnsats i og mellom samlingene, erfaringsdeling og praktisk bruk av teorien som presenteres.

Her kan du lese om en tidligere deltakers erfaringer fra programmet.

Samling 1: 5.-6. desember 2023 (Hurdalssjøen)

Samling 2: 6.-7. februar 2024 (Hurdalssjøen)

Samling 3: 11.-12. april 2024 (Kringler gjestegård)

Her kan du sende inn søknad for deltakelse i topplederprogrammet 2023-2024

Ny påmeldingsfrist 01. oktober 2023

Praktisk informasjon

Topplederprogrammet er et gratis tilbud hovedsakelig til medlemmer av Fagforbundet Kommunedirektører og andre toppledere. Målgruppen for dette programmet er kommunedirektører, kommunalsjefer og kirkeverger.

Utgifter som dekkes er deltakeravgift, måltider og overnatting ved fysiske samlinger. Reiseutgifter dekkes ikke. Det forventes at deltakerne deltar på alle samlingene. Dersom du likevel blir forhindret i å delta på en samling må vi få beskjed om dette senest 14 dager i forkant av programstart. Hvis vi får beskjed senere enn dette vil du bli fakturert kr 3000. Det legges opp til noe arbeid mellom samlingene.

Samlingene vil holdes i nærheten av Oslo/Gardemoen.

Deltakelse på ledertreningsprogrammet må være avklart og godkjent av arbeidsgiver.

Har du noen spørsmål kan du kontakte Henriette Sandvik.

Presentasjon av konsulentteam

Marianne Darre
Marianne Darre (Foto: AFF)

Marianne Darre

Marianne har bred erfaring med leder-og ledergruppeutvikling på alle nivå. I tillegg solid erfaring som kurs-og foredragsholder innen kommunikasjon og påvirkning. Hun tilpasser utviklingstiltak til den enkelte organisasjons behov og kontekst. I tillegg har hun god erfaring med å anvende metodikk fra tjenestedesign i sine utviklingsprosesser. Marianne forstår kompleksitet og ser mennesket og samspillet i en situasjon. Hun har solid faglig forankring og evner å omsette teori til praksis.

Kari Gystad
Kari Gystad (Foto: AFF)

Kari Gystad

Kari har kjernekompetanse innen støtte og tilretteleggelse av endringsprosesser, lederutviklingsprogram, utvikling av ledergrupper, konflikthåndtering og arbeidsmiljø. Hun er rådgiver og coachfor ledere og ledergrupper i store virksomheter i privat og offentlig sektor. Kari er en fremtidsorientert konsulent med gjennomføringskraft og stor evne til å tilpasse seg kundens behov.

Daniel Sandberg
Daniel Sandberg (Foto: AFF)

Daniel Sandberg

Daniel har arbeidet med leder-og organisasjonsutvikling i en lang rekke organisasjoner i privat og offentlig sektor. Hans tyngdepunkter er lederutvikling, coaching, konflikthåndtering og gjennomføring av endringsprosesser. Daniel er analytisk og meget strukturert, med gode mellommenneskelige ferdigheter. Med sin brede profil og erfaring fra prosjekter i inn-og utland tilpasser han seg lett nye organisasjoner og utfordringer.