t.v Mari Røsjø, leder for Fagforbundet Teater og Scene

Ingen enighet i oppgjøret for Den Norske Opera & Ballett

Etter en lang dag med bistandsforhandlinger på Den Norske Opera & Ballett 23. april var det ikke mulig å komme til enighet. Forhandlingene går derfor videre til såkalt fase 3, hvor de sentrale partene, LO Stat og Spekter, vil lede forhandlingene.

Enighet i lønnsoppgjøret for Bring Warehousing

Alle med årslønn opp til 550.000 får et årlig tillegg på 23.000 kroner.

Du møter heltidshelt Sara Bashir i ukens podkastepisode av "Hele laget".

Sara måtte selv jakte vakter, nå hjelper hun andre til større stilling

Sara Bashir fikk 52 prosent stilling da hun begynte å jobbe som helsefagarbeider. For å få økonomien til å går rundt måtte hun jakte ekstravakter. I ukens podkastepisode av ‹Hele laget› forteller Sarah om hvordan hun har kjent deltidsfella på kroppen og nå jobber for å sikre Fagforbundets medlemmer hele og faste stillinger.

Leder av Fagforbundet FinTech Gomi Jain og nestleder Jannicke Skaanes.

Resultat i finansoppgjøret – minst 15 000 til alle

Forhandlingene mellom Finans Norge og Fagforbundet og HK Norge er i mål. Forhandlingsdelegasjonen anbefaler deg å stemme JA til resultatet.

Forhandlingsdelegasjonen for LO Kommune Oslo i hovedforhandlingene i 2024. I midten foran; Per Egil Johansen, leder for LO kommune Oslo.

Lønnsoppgjøret i Oslo kommune er i gang

22. april startet forhandlingene i hovedoppgjøret i Oslo kommune. Klokka 13.00 møttes partene i første runde for å overlevere kravene. Fagforbundet Oslo krever likt lønnstillegg for alle - som kronetillegg.

Leverte krav på vegne av alle forbundene i LO Stat: Egil Andre Aas, leder i LO Stat.

Oppstart for lønnsoppgjøret i staten: Krever økt kjøpekraft

Lønnsoppgjøret i staten innledes i dag. LO Stat hovedkrav er økt kjøpekraft. - Vårt hovedkrav er at alle blir ivaretatt og vi får en rettferdig fordeling av lønna. Det er dette vi i LO har i ryggmargen, sier Egil André Aas, leder i LO Stat.

Mette Nord

Fagforbundets fem forventninger til ny helseminister

Fagforbundets leder Mette Nord er positiv til og har klare forventninger til Jan Christian Vestre som ny helseminister. Hun gir ham fem forventninger til den viktige ministerposten.

Kom i havn: Fagforbundets delegasjon i forhandlingene om ny bussbransjeavtale. Forhandlingsleder Odd Haldgeir Larsen i front. Trond Bolkan (bak til venstre), Kenneth Steinar Bekkenes, Knut Skjerven, Marit Sauge, Stian Bryde-Erichsen og Ingrid Myran.

Lønnsoppgjøret for bussbransjen i havn

Partene i bussbransjen kom til enighet fredag morgen etter å ha forhandlet gjennom natten. Det blir gitt et generelt tillegg på 11 kroner. – Et godt oppgjør for medlemmene i bussbransjen, det trengs i trange økonomiske tider, sier Fagforbundets forhandlingsleder, Odd Haldgeir Larsen.

Helene Harsvik og Ingrid Wergeland loser lytterne gjennom de ukentlige podkastene fra Fagforbundet.

Fagforbundets nestleder hadde ikke råd til mat

I første episode av Fagforbundets podkast «Hele laget» forteller nestleder Helene Skeibrok om utryggheten av å jobbe deltid.