t.v Mari Røsjø, leder for Fagforbundet Teater og Scene

Ingen enighet i oppgjøret for Den Norske Opera & Ballett

Etter en lang dag med bistandsforhandlinger på Den Norske Opera & Ballett 23. april var det ikke mulig å komme til enighet. Forhandlingene går derfor videre til såkalt fase 3, hvor de sentrale partene, LO Stat og Spekter, vil lede forhandlingene.

Enighet i lønnsoppgjøret for Bring Warehousing

Alle med årslønn opp til 550.000 får et årlig tillegg på 23.000 kroner.

Kom i havn: Fagforbundets delegasjon i forhandlingene om ny bussbransjeavtale. Forhandlingsleder Odd Haldgeir Larsen i front. Trond Bolkan (bak til venstre), Kenneth Steinar Bekkenes, Knut Skjerven, Marit Sauge, Stian Bryde-Erichsen og Ingrid Myran.

Lønnsoppgjøret for bussbransjen i havn

Partene i bussbransjen kom til enighet fredag morgen etter å ha forhandlet gjennom natten. Det blir gitt et generelt tillegg på 11 kroner. – Et godt oppgjør for medlemmene i bussbransjen, det trengs i trange økonomiske tider, sier Fagforbundets forhandlingsleder, Odd Haldgeir Larsen.

Fagforbundets Odd Haldgeir Larsen (til høyre) møter forhandlingsmotpart NHO ved Jon H. Stordrange for NHO Transport.

Nå starter forhandlingene for bussbransjen

Forhandlingene om bussbransjeavtalen skjer denne uka. Oppstart i dag. Økt kjøpekraft med generelle kronetillegg er blant Fagforbundets krav.

Onsdag 24. april startet forhandlingene om hovedoppgjøret 2024 i Posten Bring.

Forhandlingene for Fagforbundet Post og finans er i gang

Nå er lønnsforhandlingene i Posten-konsernet i gang.

Fagforbundets forhandlingsleder Odd Haldgeir Larsen (fra venstre), leder i forhandlingsavdelingen Kai Nygård, Nora Hagen, Hanne Kolby, Jacqueline Hopkinson og Gerd Øyahals.

Enighet i A-delsforhandlingene med Spekter

Partene kom i natt til enighet i det sentrale tariffoppgjøret i Spekter-området.

Riksmekler Edvard Os (enden av bordet) ønsker velkommen til mekling for Olavshallen i Trondheim. Arbeidsgiver til venstre i bildet, arbeidstakersida til høyre.

Avverget streik i Olavshallen

Fagforbundet og Spekter kom til enighet om ny tariffavtale natt til tirsdag. Dermed kan 15 ansatte la streikevestene ligge – og gå på jobb som vanlig ved konserthuset i Trondheim.

Solid laginnsats: Flere postbud fikk etterbetalt etter søndagsjobbing - Magne Lillebø fikk 70 000.

Postbud fikk 70 000 etterbetalt etter søndagsjobbing

De siste årene har det vært søndagsdistribusjon av reklame i flere regioner, og budene har ikke fått riktig lønn. – Vi oppdaget feilen, tok fatt i saken, og sto på krava. Nå får medlemmene våre etterbetalt pengene de har krav på, sier Jarle Eide, leder for Fagforbundet Post Vestlandet, til Fagbladet.

Enighet i lønnsoppgjøret i Norlandia-barnehagene.

Enighet i Norlandia-barnehagene

Tirsdag kveld kom partene til enighet i forhandlingene for Norlandia-barnehagene med bistand fra Spekter og LO Stat.

Disse områdene i Spekter er ferdigforhandlet

Spekter er et tariffområde som er delt inn i 13 forskjellige områder og forhandlingene foregår som forskjellige etapper.

F.v.: Forhandlingsleder i Fagforbundet, Anne Green Nilsen, forhandlingsleder i Spekter, Anne-Kari Bratten, og forhandlingsleder i Delta, Trond Ellefsen.

Enighet i mellomoppgjøret for Spekter helse A2

Det ble enighet i Spekter Helse A2-delen for ansatte i sykehus onsdag kveld 31. mai.

Start i forhandlingene i Spekter helse A2

Onsdag 31. mai starter forhandlingene i Spekter helse. Nå forhandles det om lønn, som hører til den såkalte A2-delen.

Forhandlingene mellom Fagforbundet og Bring Før7 i mellomoppgjøret 2023 er i havn.

Lønnsløft for ansatte i Bring Før7

Fagforbundet har kommet til enighet forhandlingene med Bring Før7. Oppgjøret er i tråd med frontfaget.

Forhandlet for ansatte i Den Norske Opera og Ballett: t.v leder i Fagforbundet Teater og scene, Mari Røsjø.

Enighet i lønnsoppgjøret for Den Norske Opera og Ballett

Det er avtalt et lønnsoppgjør noe over frontfagets ramme, gitt som et generelt kronetillegg til alle på 30 000,- med virkning fra 1. april 2023.

Forhandlingsdelegasjonen Teateroverenskomsten, i midten foran: Hovedtillitsvalgt Ola Erik Blæsterdalen og leder i Fagforbundet Teater og Scene, Mari Røsjø.

Teateroverenskomsten i havn

Etter en lang dag med forhandlinger kom partene til enighet sent på kvelden 2. mai. Det er avtalt et lønnsoppgjør i tråd med frontfagets ramme på 5,2%, gitt som et generelt kronetillegg til alle på kr 32 000,- med virkning fra 1. april 2023.

Fagforbundet Post og Finans leverte inn sitt første krav, torsdag 27. april 2023.

Enighet i lønnsoppgjøret i Posten Norge

Fagforbundet Post og finans har forhandla fram et lønnsløft for de ansatte i Posten Norge. Resultatet er i tråd med frontfaget og sikrer en lavlønnsprofil.

Bussjåfør

Lønnsløft for bussjåfører

De sentrale forhandlingene i forbindelse med årets mellomoppgjør på Bussbransjeavtalen er ferdig. Partene ble enige om et samlet tillegg på 13 kroner timen med virkning fra 21. april 2023.

Fagforbundets forhandlingsdelegasjon: F.v: Gerd Øiahals, Jacqueline Hopkinson, Kai Nygård, Nora Hagen, Helene Harsvik Skeibrok, Odd Haldgeir Larsen og Bernth-Harry Eliassen.

Enighet i lønnsforhandlingene Spekter A-del

Det ble enighet i de sentrale forhandlingene i Spekter-området. Det blir 14.625,- kr i sentrale tillegg.

Krever økt kjøpekraft i Spekter

I dag, mandag 24. april kl 12.00, starter forhandlingene i årets lønnsoppgjør for over 50 000 medlemmer i Spekter-området.

I STREIK: Det er streik i LO/NHO-oppgjøret. Her er Fagforbundets leder, Mette Nord sammen med LO-leder Peggy Hessen Følsvik og Fellesforbundet-leder Jørn Eggum.

Forhandlingsstart i andre lønnsoppgjør utsettes

Forhandlingene i kommunesektoren og i Spekter utsettes på grunn av streiken i privat sektor.