Nyheter

Lederduoen Mette Nord og Odd Haldgeir Larsen var godt fornøyd etter at kontingenten ble redusert under Fagforbundets 5. ordinære landsmøte.

Fra 1. januar blir det billigere å være medlem i Fagforbundet

– Når det blir billigere å bli medlem av Fagforbundet mener jeg at vi vil få flere yrkesaktive medlemmer. Det vil gi oss mer tariffmakt og større politisk makt, sier Odd Haldgeir Larsen.

Ikke hverdagskost å bli verva av sjefen sjøl! Mette Nord klarte å overbevise studentene Ida Kjølsø (32) og Ole Martin Haug (24) ved universitetet i Agder.

Vervar studentar for harde livet

– Velkommen som medlemmer av Fagforbundet, seier Mette Nord til sosiologistudenten Ida Kjølsø (32) og Ole Martin Haug (24), som studerer global utvikling og samfunnsplanlegging. Fagforbundet driv omfattande verving på studiestader over heile landet og forbundslederen var med på å skaffe fleire nye medlemmer på Sørlandet.

F.v. Leder for Fagforbundet Teater og Scene, Mari Røsjø, lokal tillitsvalgt ved USF Verftet, Halvar Styve Nomeland, medlem nr. 400.000 Ragnhild Severeide og leder i Fagforbundet, Mette Nord.

Ragnhild er medlem nummer 400.000!

Mandag passerte Fagforbundet hele 400.000 medlemmer, og det var Ragnhild Severeide i Bergen som ble det magiske medlemmet.

Ære til de plasstillitsvalgte: Leder i Fagforbundet Lillestrøm Iren Bekkevold Berg (i midten), nestleder og verveansvarlig Heidi Mannerud (foran) og ungdomstillitsvalgt Erik Fjeldstad Næss er skjønt enige om at de ikke ønsker å ta æren for den gode vervingen.

Topper vervemål – gir æren til plasstillitsvalgte

Både Fagforbundet Barn og Oppvekst Oslo og Fagforbundet Lillestrøm har vervet flere enn de hadde satt som mål i 2020. Leder i Oslo, Berit Tevik, og leder i Lillestrøm, Iren Bekkevold Berg, gir æren til de plasstillitsvalgte.

Helst skulle jeg reist og vært innom alle regionene fra Finnmark til Agder. Nå er alternativet at vi møtes på Teams, forteller Martin Raaen Eidissen som er prosjektleder for LO for alle i Fagforbundet.

Fagforbundet kaprer stadig flere med høyere utdanning

I januar 2020 startet LO sammen med elleve forbund verve- og organisasjonskampanjen «LO for alle». Målet er å verve og beholde flere med høyere utdanning. Og til tross for koronapandemien er arbeidet godt i gang.

Verv en – få to

Nå blir det enklere å sikre seg de aller flotteste vervepremieneI I Fagforbundsuka 23.-29. november får du doble vervepoeng ved verving av yrkesaktive medlemmer som er vervet denne uka. Se vervepremiene!

Glad og stolt: Nestleder i Fagforbundet Ung, Victoria De Oliveira.

Fagforbundet Ung verver rekordmange studenter

– Jeg tror hele organisasjonen har noe å lære av hvordan ungdommen har jobbet med dette, sier studentansvarlig og nestleder i Fagforbundet Ung, Victoria De Oliveira.

I Folkets Hus: Edvin Helland, nestleder i Fagforbundet Trondheim og Sonia Tangen, leder i Fagforbundet Trondheim, står klare i Folkets Hus.

Åpner dørene for tillitsvalgte i fagforbundsuka

Fagforeningene har måttet tenke annerledes for å få gjennomført fagforbundsuka i juni. Fagforbundet Trondheim åpner dørene for at over 250 tillitsvalgte skal få komme innom for en prat og få materiell slik at de skal kunne verve på arbeidsplassene sine.

Boliglånsrenta gjør en forskjell.

Fagforbundets medlemmer kan få lavere rente gjennom LOfavør

Uansett om du skal kjøpe bolig for første gang eller om du allerede har eid boligen din en stund er det lurt å sjekke at du får en så gunstig rente som mulig. LOfavør har forhandlet boliglånsrente for deg!

I fagforbundsuka i juni må vi tenke nytt

Stolte tillitsvalgte i Fagforbundet skal gjennomføre fagforbundsuka i juni, selv om det vil kreve avstand i respekt for alle smittevernstiltak. Her er lista med tips til digitale aktiviteter fra forbundets organisasjonsavdeling.

Oddbjørg Strømme, fylkesleder Østfold

Tips til Fagforbundsukene 2020

Fagforbundsuker blir det også i 2020, i uke 26 og 48. Hovedmålet er som alltid at Fagforbundet skal være synlig, nær og stolt. Både medlemmer og ikke-medlemmer er målgruppe når Fagforbundet kommer på besøk.

Oddbjørg Strømme, fylkesleder Østfold

Medlemmene ekstra viktige i en unntakstilstand

Fagforbundet sine medlemmer står bokstavelig talt midt i stormen i den nasjonale og globale krisen vi er i. Koronapandemien har snudd opp ned på både privatliv og arbeidsliv. Mange kjenner på frykt for egen helse, og frykt for nære og kjære har vært til stede samtidig som arbeidshverdagen er blitt en helt annen.

Skriv ut og del Fagforbundets takkeplakater!

Mange av våre medlemmer gjør en ekstra innsats i disse dager. De fortjener ros og takk for det de gjør. Del plakatene på Facebook og skriv ut og heng opp på oppslagstavla på jobben din.

Vet alt som er verdt å vite om Fagforbundets stipendordning: Lizeth Maria Hansen og Kristine Dahlen.

Stipendordningen er blitt enda bedre!

Gode nyheter for medlemmer som vil søke om støtte til etter- og videreutdanning: Maksimalsatsen på Fagforbundets stipend er økt fra 12 000 til 15 000, med virkning fra 1. januar 2020.

Se Fagforbundets splitter nye fiskefilm!

Er du en liten fisk i arbeidslivet? Se hva du må gjøre for å bli hørt! Den nye animasjonsfilmen til Fagforbundet skal gå på youtube og kinoer i jula. Den funker for alle i alderen 0-100 år!

STORE SMIL I HORDALAND: Studentkontakt i Hordaland, Henrik Madsen, og leder av ungdomsutvalget i Hordaland, Katrine Froestad, er begge strålende fornøyde med at Fagforbundet satser på studentene.

Her er Fagforbundets nye studentkontakter!

Visste du at Fagforbundet nå har egne studentkontakter spredt rundt på høgskoler og universiteter over hele landet?