Kartlegging av privatiseringsplaner

Kartla Høyres privatiseringsplaner

Ap har kartlagt 224 kommuneprogrammer til Høyre. – Gjennomgangen viser at Høyre i 112 kommuner åpner for privatisering av helse- og omsorgsoppgaver i deres kommune, sier Ap-nestleder Jan Christian Vestre til VG.

For ansatte i kommune-Norge står økt bemanning høyt på prioriteringslista i kommunevalget.

Dette er de viktigste sakene for Fagforbundets medlemmer i kommunevalget

Fagforbundet har spurt medlemmene hva som er den viktigste saken i kommunevalget. For over 10 000 kommuneansatte som svarte var det ett tema som overskygger alle andre saker.

Felles front: Mette Nord, LO-leder Peggy Hessen Følsvik og Fellesforbundet-leder Jørn Eggum kommer med en kraftig advarsel om Høyres privatiseringsplaner.

Kommunevalget: Høyre villeder om privatisering

Høyre varsler storstilt privatisering dersom de får makta i kommunene. Fagforbundet mener Erna Solberg og Høyre villeder velgerne når de hevder at det ikke vil ramme de ansatte. - Vi vet så altfor godt at privatisering fører til at ansatte får dårligere lønn, pensjon og arbeidsvilkår, sier Mette Nord.

Sanker stemmer nattestid i Drammen

Klokka er tre mandag morgenen på parkeringsplassen til Vy buss i Drammen. Bussene gjøres klar til ny arbeidsdag. Midt mellom bussene dukker det opp en litt mindre bil, Fagforbundet Vikens valgkampbobil.

Nestlederne i Fagforbundet, Sissel Skoghaug og Odd Haldgeir Larsen, mener i likhet med åtte av ti av Fagforbundets medlemmer at det er på tide med en ny regjering. Derfor har de allerede forhåndsstemt ved Stortingsvalget.

Ta vare på demokratiet – bruk din forhåndsstemme!

Nestlederne i Fagforbundet, Sissel Skoghaug og Odd Haldgeir Larsen, er tidlig ute med å stemme i år. Hva de stemte på er kanskje ingen overraskelse.

Deltidskrisa – en av våre viktigste valgkampsaker

Denne uka lanserte Fagforbundet en bred kampanje mot deltidskrisa. Jobben for hele faste stillinger er jobb nummer én, og derfor en av hovedsakene våre i valgkampen.

Heltid den viktigste saken til stortingsvalget

– Når 70 prosent av våre medlemmer i helse- og omsorgssektoren jobber deltid, da er det en sak som berør dem. Vi er ganske overbevist om at heltid er en sak som fenger og som folk har med seg når de skal putte stemmeseddelen i urnen, sier Mette Nord til VG.

Nestleder i Fagforbundet Sissel Skoghaug

Høyreregjeringa har sviktet distriktene

Fagforbundet har spurt medlemmene og et overveldende flertall i Distrikts-Norge mener at regjeringa har sviktet. – Vi trenger ikke fire nye år med sentralisering. Det vi trenger er en ny rødgrønn regjering som lytter til våre medlemmer i hele landet, sier Sissel Skoghaug.

Du kan begynne å stemme allerede nå

13. september er valgdagen, men du kan bruke stemmeretten allerede nå. Vi i Fagforbundet mener det er viktig at våre medlemmer bruker stemmeretten sin. Sånn kan du fremme dine interesser og stemme fram en regjering som jobber med oss, ikke mot oss. Les mer om hvordan du kan bruke stemmeretten her din her.