Du kan begynne å stemme allerede nå

13. september er valgdagen, men du kan bruke stemmeretten allerede nå. Vi i Fagforbundet mener det er viktig at våre medlemmer bruker stemmeretten sin. Sånn kan du fremme dine interesser og stemme fram en regjering som jobber med oss, ikke mot oss. Les mer om hvordan du kan bruke stemmeretten her din her.

29.06.2021 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 02.07.2021

Tidlig stemming fra 1. juli til 9. august

Fra 1. juli til 9. august kan du tidligstemme i din kommune. Hvis du ikke har anledning til å stemme i forhåndsstemmeperioden eller på valgdagene er tidlig stemming et godt alternativ. Ta kontakt med kommunen din dersom du har behov for å tidligstemme.

Stemme i utlandet

I perioden fra 1. juli til 3. september kan velgere som bor eller oppholder seg i utlandet forhåndsstemme hos utenriksstasjoner eller oppnevnte stemmemottakere.

Mer informasjon om å stemme fra utlandet

Forhåndsstemming fra 10. august til 10. september

Fra tirsdag 10. august kan du forhåndsstemme i hele landet. Når du forhåndsstemmer er det mindre kø og enklere å holde god avstand.

Valgdagene

Valgdagen i Norge er mandag 13. september, men det er flere kommuner som har to valgdager (søndag og mandag).

Hvem kan stemme?

Du kan stemme ved stortingsvalg dersom du er norsk statsborger, har fylt 18 år innen utgangen av 2021 og hvis du er, eller har noen gang vært, folkeregisterført som bosatt i Norge.

Stemme hjemmefra

Hvis du er i karantene eller isolasjon kan du stemme hjemmefra. Det samme gjelder hvis du er syk. Ta kontakt med kommunen du bor i for mer informasjon.

Vi ønsker alle et godt valg!