Fagforbundets SOS-barneby i Angola

Fagforbundets SOS-barneby i Huambo i Angola gir barn og unge en trygg oppvekst og håp om en bedre framtid. For 100 kroner eller mer bidrar du til en god framtid for mer enn 2000 barn og unge i Angola.

Fagforbundet har en barnebykontakt i alle forbundsregioner. Det er medlemmer, tillitsvalgte og ansatte i Fagforbundet som finansierer barnebyen. Det er omkring 5400 bidragsytere.

Vil du også støtte barnebyen?

Bli bidragsyter!

Barnebyen består av tolv familiehus for 120 barn, en barnehage for 100 barn og en skole for over 1750 elever. I tillegg får enslige mødre, storesøstre eller bestemødre i lokalsamfunnet hjelp til selvhjelp for å kunne ta vare på barna de har ansvar for.

Fagforbundet Østfold vervet flest bidragsytere til barnebyen i 2019

Barnebykontakt Ruth Thomsen i Fagforbundet Viken snakker gjerne om barnebyen. Hun var så heldig å besøke barnebyen i 2018, og har fremdeles levende og rørende minner fra sitt møte med SOS-familien i Østfoldhuset. Det er ikke bare Ruth som er opptatt av Fagforbundets barneby, hele familien er engasjert. Barna hennes lagde over 100 vennskapsbånd som Ruth tok med seg til barnebyen som gave. I sommer fingerheklet barna armbånd og satt seg opp i veien og startet salget. De fikk inn 250 kroner! Ruth visste ikke om det, før hun fikk et bilde tilsendt på jobb. Det er godt å se at solidaritet går i arv.

Se flere artikler