Ny barnebykontakt for Fagforbundet Rogaland

Toril Herigstad

Toril Herigstad (Foto: Fagforbundet)

Torill H. Herigstad tar over som barnebykontakt for Fagforbundet Rogaland. Torill er leder for Yrkesseksjon helse og sosial, og har hatt et langvarig engasjement for barnebyen. Hun har fulgt SOS-mor Cristina og «Rogalandshuset» helt fra starten og er imponert over familiehusene.

23.02.2024 av Ingunn Eriksen
Sist oppdatert: 23.02.2024

– Jeg er også imponert over barnebyens lokalsamfunnsprogram som bidrar til selvhjelp til enslige mødre slik at de kan klare seg selv og gi trygg omsorg til barna sine. Storesøstre og bestemødre er ofte også enslige forsørgere når biologiske foreldre ikke er til stede i barnas liv. Det betyr mye for meg at barnebyen er med på å styrke kvinnene, forteller Torill.

Fagforbundet Rogaland har nå 166 faste bidragsytere, og Torill er klar til innsats for å inspirere flere til å støtte barnebyen med månedlig bidrag. Hun vil sette barnebyen på agendaen på representantskapsmøtene, komme ut til fagforeningene i fylket og hun skal også besøke Vi over 60 for å fortelle om barnebyen.

Vi ønsker henne lykke til med det inspirerende vervet.