Fagforbundet for dyrepleiere og klinikkassistenter

Fagforbundet organiserer dyrepleiere og klinikkassistenter i privat sektor. Vi ivaretar dine rettigheter når det gjelder lønns- og arbeidsforhold, og bidrar til at du får faglig utvikling i yrket ditt.

• Fagforbundet jobber kontinuerlig med helse, miljø og sikkerhet på arbeidsplassen, for at de ansatte skal ha et best mulig arbeidsmiljø.
  • Fagforbundet ønsker at dyrepleiere og klinikkassistenter skal ha best mulig rammevilkår for å utføre sitt arbeid, ved at lover og forskrifter skal ivareta deres yrkesutøvelse.
  • En hovedprioritet siste årene har vært arbeidet med dyrepleiernes autorisasjon og å klargjøre ansvarsfordeling i klinikkene knyttet til kompetanse og plikter.
  • Gjennom forhandlinger med NHO Mat og Drikke, har Fagforbundet utarbeidet en tariffavtale for dyrepleiere og klinikkassistenter som regulerer lønns- og arbeidsvilkår. Denne blir reforhandlet hvert annet år.
  • Fagforbundet har en egen faggruppe for dyrepleiere og klinikkassistenter som er sammensatt av medlemmer som kjenner bransjens daglige arbeid, arbeidsmiljø og de utfordringer området har.
  • Fagforbundet har samarbeidet med interesseorganisasjonen Norsk dyrepleier- og assistentforening (NDAF) siden 2006. Som medlem i Fagforbundet får du medlemskap i NDAF til halv pris, og som medlem i NDAF vil du få deres tidsskrift og kunne delta på deres arrangement til redusert pris. Bli medlem i NDAF!

Se alle

God psykisk helse på arbeidsplassen for dyrepleiere og klinikkassistenter

Kunne du tenke deg å bli tillitsvalgt?

Du kan gjøre en stor forskjell for deg og kollegene dine.

Last ned brosjyrer og materiell

Fagforbundet for deg som er dyrepleier eller klinikkassistent Last ned
Gravid og trygg på jobb i dyreklinikken Last ned
Trygg på jobben – med tariffavtale for dyrepleiere og klinikkassistenter Last ned