Dyrepleier i arbeid på Jæren Smådyrklinikk.

Fagkonferanse for dyrepleiere og klinikkassistenter 15.-16. april 2024

Fagforbundet har 15.-16. april gleden av å invitere våre medlemmer til todagers gratis fagkonferanse for dyrepleiere og klinikkassistenter

Det ble nei i uravstemningen for dyrepleiere og klinikkassistenter.  Oppgjøret går til mekling.

Nei i uravstemning for dyrepleiere og klinikkassistenter

Et flertall av Fagforbundets medlemmer i oppgjøret for dyrepleiere og klinikkassistenter stemte nei til resultatet i årets lønnsoppgjør. Det innebærer at oppgjøret går til mekling hos riksmekleren.

Dyrepleier på klinikk

Klubbprosjekt for dyrepleiere

Vi forsøker en alternativ organisering av medlemmer ansatt hos private arbeidsgiver som har sin virksomhet spredt over hele landet.

Svart økonomikonferansen 2022: De neste tusen dagene - storrengjøringa i arbeidslivet

Her kan du se svart økonomikonferansen 2022 digtialt!

18. mars 2022 inviterer Fagforbundet og NTL til den årlige Svart økonomikonferansen. Se den her digitalt.

Bli faggruppemedlem!

Fagforbundet skal oppnevne nye medlemmer i mange av faggruppene våre i høst. Hvis du er interessert i muligheten til å samarbeide med Fagforbundet om saker du mener vi bør jobbe med for nettopp din yrkesgruppe, bør du lese videre.

Licensed for free use to Fagforbundet, 5 years from creation date

Fornyet samarbeidsavtale med Norsk Dyrepleier og Assistentforening (NDAF)

Samarbeidsavtalen, som har vart siden 2006, er nå fornyet og utvidet fram til 2025.

Gratulerer med dagen, dyrepleiere!

Ny film om psykisk helse på arbeidsplassen

Det er viktig å ivareta god psykisk helse på arbeidsplassen. Vi er spente på hva dere synes om vår nye film for dyrepleiere og klinikkassistenter!

Illustrasjon dyrepleiere.

Mekling ga forbedret avtale for dyrepleiere og klinikkassistenter

Det ble ikke streik i meklingen med NHO Mat og Drikke om avtale for dyrepleiere og klinikkassistenter. Resultat forelå natt til torsdag 21. januar.

Enighet om ny avtale for Dyrepleierne

Forhandlingene starter 12.november 2020

Forhandlingene for avtale 521: Dyrepleiere og klinikkassistenter starter 12.11.20, etter noe utsettelse grunnet Covid-19. Fagforbundets motpart er NHO Mat og Drikke.

Film: Lurer du på hva det innebærer å være tillitsvalgt på dyreklinikken?

Fagforbundet har laget en ny kampanjefilm til Tillitsvalgtuka om hvordan det er å være tillitsvalgt som dyrepleier. Se den her!

Råd og veiledning til tillitsvalgte (og medlemmer) på dyreklinikker i koronatider

Anna er blant de første med bachelor i dyrepleie

Leder av Fagforbundet Bergen, Sara Bell, er fornøyd med at Bergen kommune har sagt opp kontrakten med vikarselskapet Orange Helse.

Ode til pleierne: Rapport fra et lite og oversett hjørne av privat sektor

Mange dyrepleiere sliter med arbeidsmiljøet. Fast spaltist i Klassekampen og leder for Fagforbundet Bergen, Sara Bell, har skrevet en ode til dem. Den sto på trykk 18. desember.