Årsberetning 2023

Her kan du laste ned fagforeningas årsberetning behandlet på årsmøtet 31. januar 2024.

Forhåndsvarsel årsmøte 2024

Årsmøtet 2024 i Teknisk fagforening Trondheim avholdes i kantina hos TRV Gruppen, Hegstadmoen 53 Heimdal, 31. januar 2024 kl. 18:30.

NorskFolkehjelpogfagforbundetsamarbeideromågistøttetildenpalestinskeorganisasjonenUnionofAgriculturalWorkCommitteesUAWC

Solidaritet med det palestinske folk

Logo Teknisk fagforening Trondheim

Årsmøteuttalelser

Årsmøtet 2023 i Teknisk fagforening Trondheim vedtok 4 uttalelser. De kan du lese her. Årsberetning for 2022 kan også lastes ned nederst på siden.

Årsberetning 2021

Her kan du laste ned fagforeningas årsberetning behandlet på årsmøtet 26. januar 2022.

Årsmøte 2022

Årsmøte i Fagforbundet Teknisk fagforening Trondheim

Årsberetning 2020

Årsberetning 2020 Fagforbundet avd. 8 Teknisk Fagforening Trondheim. Behandlet av årsmøtet den 27.01.21

WIZZAIR UT AV NORGE – NORSK LØNN FOR FLYARBEIDERE I NORGE.

Wizz Air har startet med flyvninger på de mest lønnsomme rutene i Norge. Wizz Air profilerer seg som et fagforeningsfiendtlig selskap som knuser ethvert forsøk på fagorganisering. Dette er uttalt politikk og praksis fra konsernsjef József Váradi.

Renovasjon – en kritisk samfunnsfunksjon

Har det blitt hakk i plata slik at låta om samfunnskritiske yrker og lønnsnivå går på repeat? Meget mulig. La i så fall denne teksten være et bidrag til at hakket blir så dypt at låta fortsetter på repeat fram til, og gjennom hele tariffoppgjøret til høsten. Intet mindre enn et lønnsoppgjør med reallønnsvekst og innhenting av etterslep vil kunne dytte platestiften videre.

Sparebank1 SMN inviterer til nettmøte om LOfavør og korona-tiltak

Sparebank1 SMN inviterer til åpent nettmøte om LOfavør og korona-tiltak på Skype, torsdag 30.04.20 kl. 10:00–11:00.

Infeksjon med koronavirus inngår nå i forskrift om yrkessykdommer

Koronasmitte og covid-19 var tidligere ikke omfattet av listen over de sykdommer som kunne godkjennes som yrkessykdom og gi rett til yrkesskadeerstatning. Nå er sykdommen oppført på listen.

Ny hverdag, nye spørsmål. Få råd og hjelp av økonomiske rådgivere.

Vi er befinner oss i en ny hverdag, og det er stor usikkerhet hos mange. Heldigvis er det lange tradisjoner i fagbevegelsen for å ta vare på medlemmer i vanskelige situasjoner. Derfor, men enn noen gang, jobber forbundene og LOfavør sammen for å gi deg som er medlem best mulig hjelp og trygghet i en vanskelig tid.

Chat med en advokat – få svarene du lurer på!

Har du et juridisk spørsmål? Nå kan du chatte med advokater fra Legalis og få svar med en gang – helt gratis! Finner vi ikke svaret under chat-samtalen, får du tilbud på videre bistand til gunstig medlemspris.

Krisepakke og kontingentfritak

Det kommer stadig nye endringer. Vi gjør oppmerksom på at mye av det som blir vedtatt av Stortinget, arbeidsgivere og hos Fagforbundet endres raskt.

Er du rammet av permittering?

Spredningen av koronaviruset har store økonomiske konsekvenser for folk og bedrifter. Mange bedrifter har allerede sett seg nødt til å permittere ansatte og det er ingen tvil om at flere vil følge. Se info under fra Sparebank1 Midtnorge. Last ned vedlegget for relevante lenker til Sparebank1 sine nettsider, eller se under bildet.

Innkalling til årsmøte 2020

Teknisk Fagforening Trondheim innkaller til Årsmøte 2020.

Forhåndsvarsel om ÅRSMØTE for Teknisk Fagforening Trondheim

Årsmøte avholdes i kantina i Trondheim Havn IKS Skippergata 14 ONSDAG, 29.01.2020 KL. 18.30

Rådmannens forslag til handlings- og økonomiplan 2020 – 2023

Fagforbundet Teknisk Fagforening Trondheim leser Rådmannens forslag til handlings- og økonomiplan 2020 – 2023 med en selvsagt og sunn skepsis. Vi registrerer at det kuttes over det jevne, og ansvar skal plasseres der det hører hjemme. Vi anerkjenner at en god porsjon ansvar ligger hos regjeringen og Stortinget, som fortsetter sin underfinansiering av norske kommuner. Dette er helt i tråd med regjeringspartienes ideologi.