Møteprotokoll fra årsmøtet 31.01.24

Her kan du lese årsmøte protokollen etter årsmøtet 31.01.24

Sakspapirer til årsmøte 31.01.24

Fagforbundet Nittedal skal gjennomføre sitt årsmøte på Nittedal rådhus, møterom Slåttenhus den 31.01.24 kl. 17:00. Her finner du sakspapirene. Påmelding til årsmøtet sendes til avd085.post@fagforening.fagforbundet.no innen 30.01.24.

Møteprotokoll etter medlemsmøte i KS-klubben

Det er gjennomført medlemsmøte i KS-klubben med valg den 05.12.23.

Årsmøteprotokoll fra møte 31.01.23

Den 31.01.23 gjennomførte Fagforbundet Nittedal sitt årsmøtet. Årsmøteprotokollen er nå klar.

Sakspapirer til medlemsmøte innenfor KS 31.01.23

Rett etter årsmøtet i Fagforbundet Nittedal den 31.01.23 vil det bli gjennomført medlemsmøte i KS- klubben med valg.

Sakspapirer til årsmøtet 31.01.23

Her kan du lese sakspapirene til årsmøtet 31.01.23 som gjennomføres i kommunestyresalen på Nittedal rådhus fra kl. 17:00.

Kunngjøring av årsmøte 2023

Årsmøte i Fagforbundet Nittedal gjennomføres torsdag 31.01.2023 i kommunestyresalen på Nittedal rådhus.

Møteprotokoll fra årsmøte 27.01.2022

Her kan du lese møteprotokollen fra årsmøte 27.01.2022

Hele laget skal belønnes i lønnsoppgjøret!

- Vi hører at det snakkes om lønnskrav på 100 000 kroner eller ti prosent lønnsvekst. Da blir det bare smuler igjen til oss andre. Det er helt uaktuelt, tordner Fagforbundets leder Mette Nord.

Sakspapirer til årsmøte 27.01.2022

Her finner du sakspapirene til årsmøte vi avholder på Teams 27.01.22.

Årsmøte og medlemsmøte i KS 27.01.22

På grunn av restriksjonene vil vi nok en gang måtte gjennomføre årsmøte og medlemsmøte i KS digitalt. Derfor må alle som skal være med på årsmøte og medlemsmøte i KS melde seg på.

Rått løp mot særaldersgrenser

Regjeringen ønsker gjennom et lovforslag å fjerne bestemmelsen om at folk med særaldersgrenser i offentlig sektor ikke bare har rett, men også plikt til å gå av. – Dette er et rått løp fra regjeringen og et klart brudd på avtalen vi inngikk i 2018. Vi skjønner rett og slett ikke at regjeringen våger å gjøre dette, sier Mette Nord, leder i Fagforbundet og Egil André Aas, leder i LO Stat.

Sissel Skoghaug,nestleder i Fagforbundet

Koronakommisjonens rapport understøtter Fagforbundets politikk på heltid og drift i egenregi

Nestleder i fagforbundet, Sissel M. Skoghaug mener flere av konklusjonene i rapporten er gledelige for Fagforbundet. – Mye av det koronakommisjonen og underlagsrapporten fra Senter for omsorgsforskning har konkludert med er ting Fagforbundet har forfektet i snart 20 år. Som at det viktigste du kan gjøre for å forhindre smitte er å ha folk i hele stillinger. Men også at vi må sørge for at kjøkkendrift, kantine og renhold drives i egenregi.

Møteprotokoll fra årsmøte 28.01.21

På grunn av Korona har det i år tatt lengre tid å sluttføre møteprotokollen for årsmøte 28.01.21. Nå er den endelig klar!

Her kan du lese sakspapirene til medlemsmøte i KS 28.01.2021

Rett etter årsmøte, vil det gjennomføres medlemsmøte for de med Nittedal kommune som arbeidsgiver.

Her kan du lese sakspapirene til årsmøte 28.01.2021

Fagforbundet Nittedal skal gjennomføre årsmøte på Teams 28.01.21. Alle som vil være med på møte må melde seg på innen 21.januar. Her kan sakspapirene leses.

ORDINÆRT ÅRSMØTE AVHOLDES TORSDAG 28. JANUAR 2021 PÅ TEAMS (DIGITAL PLATFORM) KL. 18.00

I år må alle som ønsker å være med på årsmøte i Fagforbundet Nittedal registrere seg. Fristen for påmelding er 21.januar 2021. I tillegg ønsker vi tilbakemelding dersom det er medlemmer som har saker de ønsker behandlet.

Ferie og korona

Det har kommet spørsmål om hvordan det blir med avvikling av ferie med tanke på Koronaepidemien. Partene har møttes og kommet frem til en veileder.

Er du ringevikar et annet sted, enn der du har en fast ansettelse?

Fagforbundet har flere medlemmer som har en fast ansettelse hos en arbeidsgiver, og jobber som ringevikar hos en annen arbeidsgiver. Flere hovedarbeidsgivere nekter i disse dager ansatte å ta ekstravakter hos andre.

Studenter og lærlinger i kommunesektoren - Arikkel hentet fra KS

Ansvarlige for utdanninger ønsker å legge til rette for studenter og lærlingers progresjon - også i den krevende situasjonen vi nå står i. Kommunesektoren har mange i praksis og læretid, og kapasiteten til opplæring vil variere. Her har vi samlet informasjon og råd om dette.