Husk Renholdernes dag på mandag

(Foto: Fagforbundet / High & Low Studios.)

Renholdernes dag arrangeres første mandag i desember hvert år – i år er det mandag 5. desember. Dagen er en gylden anledning til å vise at den viktige jobben renholderne legger ned, settes pris på.

01.12.2022 av Yrkesseksjon samferdsel og teknisk
Sist oppdatert: 01.12.2022

Det finnes mange måter å markere dagen på. Alt fra en liten hilsen fra fagforeningen, til å samle renholderne for en ekstra god lunsj, eller en markering med kaffe og kake. Her er det bare fantasien som setter grenser! Poenget er at på yrkesdagen fortjener renholderne å bli gjort litt ekstra stas på.

Husk at denne dagen også er for vaskeriansatte, så marker den også på vaskeriet!

Fagforbundet har laget plakat som kan deles på Facebook, Instagram og andre sosiale medier, og som kan skrives ut og henges opp på arbeidsplassene. Den finner du her:

Merkedager for yrker | Fagforbundet