Klubbprosjekt for dyrepleiere

Dyrepleier på klinikk

Dyrepleier på klinikk (Foto: High and Low)

Vi forsøker en alternativ organisering av medlemmer ansatt hos private arbeidsgiver som har sin virksomhet spredt over hele landet.

20.06.2022 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 20.06.2022

I forbindelse med at Fagforbundet prøver ut et landsdekkende klubbprosjekt som ble igangsatt 2020 ble dyrepleiere i AniCura og Evidensia med i prosjektet. Dette er et prøveprosjekt der vi gjennomfører alternativ organisering av medlemmer som er ansatt hos private arbeidsgiver som har sin virksomhet spredt over hele landet. Det prøves ut tre modeller.

Modell 1: Medlemmene er plassert i en fagforening i en forbundsregion.
Modell 2: Medlemmene er plassert en fagforening etter arbeidsgiver sin regionsindeling.
Modell 3: Et særskilt forsøk der medlemmene er plassert i en fagforening i hver forbundesregion.

Medlemmene som vi har hos Evidensia er plassert i modell 1 og medlemmene i Anicura er plassert i det særskilte forsøket i modell 3.

Prosjektet skal vare ut 2022.

Klubborganisering i private områder på tvers av landet har ført til at vi har fått en bedre oversikt over medlemmene og de tillitsvalgte.

Vi klarer å få tillitsvalgte raskere på plass. Dessuten blir de tillitsvalgte styrket ved at de får veiledning, oppfølging, et nettverk og skolering gjennom klubben.