Rekordstor deltagelse fra Teknisk til Fagforbundet Ung sin Sommerfestival

Fem ungdommer fra Teknisk Fagforening deltok i helga på Fagforbundet Ung sin Sommerfestival. Med sine fem deltagerne ble det ny rekord i antall deltagere fra Teknisk forening og vi var også den største foreningen fra Oslo. Dette lover godt for videre ungdomsengajsment i foreningen! På Sommerfestivalen ble det blant annet innføring i fagbevegelsen historie, internasjonal solidaritet, mangfold og inkludering og profittfri velferd. Ikke minst var de fokus på lokalvalget, og hvorfor det er viktig at fagbevegelsen jobber politisk. Det hele ble avsluttet med en engasjerende og tøff debatt mellom lederne i ungdomspartiene. Festivalen oppsummeres av Jay Kwitee fra Renovasjonsetaten som: -Det var et veldig innholdsrikt program, jeg har lært masse og ikke minst blitt kjent med masse nye folk. Dette er viktig for hvordan vi sammen skal bygge fellesskapet for fremtiden. Han anbefaler alle medlemmer mellom 18 og 30 til å melde seg på til neste år, og Teknisk satser på at det blir satt ny rekord da også. For mer informasjon om hva Fagforbundet gjør for ungdom følg Fagforbundet Ung på facebook da vel :)» Vennlig Hilsen Ine Geitung

17.06.2019
Sist oppdatert: 10.09.2019