Nytt om medlemsfordeler

Det er lurt å sjekke om det er noen medlemsfordeler du har gått glipp av.

Det er lurt å sjekke om det er noen medlemsfordeler du har gått glipp av. (Foto: Mostphotos)

Har du gått glipp av noe? Medlemmene i Fagforbundet benytter seg i økende grad av de mange medlemsfordelene som er knyttet til medlemskapet. Men fortsatt kan det virke som om flere av de mange fordelene er for lite kjent.

06.09.2023 av Geirmund Jor, spesialrådgiver, Fagforbundets informasjonsavdeling
Sist oppdatert: 28.09.2023

Det var åpenbart et ganske stort behov for advokatforsikringen som ble lansert for noen år siden. Til nå har cirka 65 000 medlemmer valgt å benytte seg av denne fordelen.

– Du kan få Fagforbundets advokatforsikring til en svært rabattert pris når du melder deg inn i Fagforbundet, og i perioder åpnes det også for at eksisterende medlemmer kan tegne denne forsikringen til lavest mulig pris. Der vil det komme en ny mulighet i løpet av høsten, sannsynligvis i oktober, forteller Morten Helland, som leder Fagforbundets enhet for medlemsfordeler.

Hverdagsjuss er viktigst

Med advokatforsikringen har du gratis hjelp til de fleste juridiske gjøremål.

– Det kanskje viktigste med denne forsikringen er at den dekker små og store hendelser som rammer de fleste av oss, gjennom livet.  Eksempler er testamente, arv, skilsmisse, fremtidsfullmakt eller samboeravtale, men også juridiske tvister som for eksempel kjøp og salg. Den dekker også større og alvorligere rettslige konflikter, men det slipper heldigvis de fleste av oss å gå gjennom. Årsprisen for advokatforsikringen tilsvarer cirka 50% av normal timepris hos en advokat og om man har denne så gjør det at mange har råd til å ta opp kamper de normalt måtte latt ligge på grunn av økonomi, sier Morten Helland.

Se spørsmål og svar om advokatforsikring fra Fagforbundet

Kjøp og salg av bolig

En annen medlemsfordel er rabatt på eiendomsmeglertjenester gjennom Eiendomsmegler1. I samme gate finner vi også gunstige lån til finansiering av bolig.

Les mer om hus og hjem-fordeler hos LOfavør

Ikke dra på reise uten forsikring

Fagforbundets familie-reiseforsikring er et annet tilbud som har blitt veldig populært. Over 70 000 personer har denne forsikringen. Nå har det også kommet gode tilbud på reiseforsikring for enslige.

- Mange meldte til oss at de savnet et liknende tilbud for enslige. Dette tilbudet kom for halvannet år siden og ble raskt veldig populært. Til nå har 14.500 personer kjøpt denne.

– Uansett om du kjøper reiseforsikring gjennom medlemskapet, eller på annen måte, så er det viktigste at man har denne forsikringen i orden når man legger ut på reise. En av de fine tingene med vår forsikring er at den har gode dekninger med en gang man går ut av døren hjemme samtidig som den dekker medlemmet på reiser i utlandet på inntil 70 dager, sier Helland.

LOfavør innboforsikring - Norges beste!

Innboforsikringen som er inkludert i medlemskapet har nå blitt forbedret på flere punkter:

• Alt innbo og løsøre i hjemmet ditt er forsikret. Ingen øvre forsikringssum.
  • Dekker skade ved brann, vann og tyveri
  • Enkeltgjenstander og samlinger er forsikret for inntil 300 000
  • Smykker og gull er forsikret for inntil 300 000
  • Skade på matvarer ved utilsiktet temperaturendring

Les mer om endrede vilkår fra januar 2023

Sjekk oversikten fra LOfavør

Morten Helland minner også om at det i LOfavør-pakka er mange tilbud, der noen er kjente, slik som innboforsikringen, og mange er mindre kjente.

Han anbefaler alle å ta en tur innom nettsida til LOfavør og se om det er noen fordeler du har gått glipp av.