Møte med Arkivverket

Fagforbundet drøftet viktige utfordringer med Arkivverket

Mangel på arkivering er en trussel mot vår rettsikkerhet og demokratiet. Fagforbundet og Arkivverket har inngått et samarbeid for å sette dette på agendaen. Du treffer oss blant annet på Arendalsuka!

Arendalsuka

Arendalsuka 2022

Fagforbundet arrangerer i samarbeid med Arkivverket arrangementet "HVORFOR GIDDER VI IKKE Å TA VARE PÅ BESLUTNINGER?" på Arendalsuka, torsdag 18.august kl. 10.00-10.45.

Hold av datoen! Arkivkonferansen 16-17. november 2022.

Den årlige Arkivkonferansen er satt til 16-17. november 2022. Hold av datoen, påmelding kommer!

Digitaliseringsrundskrivet for 2022 er sendt ut

Nye prinsipper for involvering av kommunal sektor, endringer i forskrift om universell utforming av IKT-løsninger og anbefaling om bruk av automatiske arkivfunksjoner er viktige endringer i digitaliseringsrundskrivet for 2022.

Hva bevarer vi for ettertiden?

Hva er viktig og riktig å bevare for ettertiden? Hvilken digital dokumentasjon vil vi ha nytte av om 100 år? Det skal et nytt bevaringsutvalg vurdere: Utvalget for bevaring av digitalt skapt dokumentasjon.

Sommer

Sommerhilsen fra faggruppe dokumentforvaltning og arkiv

Faggruppe dokumentforvaltning ønsker alle en riktig god sommer!

Arkiv

Høring - Forslag til ny arkivlov

Les Fagforbundets høringssvar til høringsnotatet - forslag til ny arkivlov her.

Fagforbundet i møte med Arkivverket

Fagforbundet, ved Yrkesseksjon kontor og administrasjon, møtte Arkivverket for å snakke om behovet for kompetanseløft innen arkiv og dokumentforvaltning.

Nytt e-læringskurs i journalføring og arkivering

Er du saksbehandler, prosjektleder eller leder i offentlig sektor? Nå tilbyr vi et e-læringskurs for deg om arkivering og journalføring.

Endringer i riksarkivarens forskrift fra 1. mars

Arkivverket sendte forslag til endringer i riksarkivarens forskrift på høring 11. mai 2021. Intensjonen har vært å oppdatere og forbedre forskriften innenfor gjeldende regelverk, i påvente av en større revisjon som naturlig vil skje når ny arkivlov trer i kraft.