Nå er det vår tur!

Norge har klart seg godt gjennom koronapandemien, men mer enn noen gang har vi opplevd hvor avhengig samfunnet er av vanlige arbeidsfolk. Helsearbeidere har stått på for å gi helsehjelp og stoppe viruset, med fare for eget liv og helse. Det samme har ansatte i barnehager og skoler, renholdere, renovatører og mange andre i arbeidslivet. Felles for dem er at de har stått på for fellesskapet og at de har lav lønn og tøffe arbeidsvilkår. Fagforbundet mener at nå er det arbeidsfolks tur.

Fagforbundets mål er ei ny regjering som jobber mot de økende forskjellene i samfunnet – og for sterkere fellesskap og en bedre velferdsstat for alle. Norge trenger ei ny regjering som vil redusere de geografiske forskjellene og ta hele landet i bruk. Vi trenger politikere som tar miljøet på alvor og som fører en rettferdig klimapolitikk og bidrar til å skape framtidas arbeidsplasser. Vi må få ei regjering som bekjemper arbeidsløsheta og får folk i jobb. Vi trenger ei ny regjering som setter arbeidsfolk først.

De siste åtte årene har høyreregjeringa økt forskjellene mellom folk ved å gi enorme skattekutt til dem som har mest fra før. Samtidig har høyreregjeringa jobbet for å bygge ned, sentralisere og privatisere offentlige velferdstjenester som helse, omsorg og skole. Dette har rammet dem som er avhengig av tjenestene, men også alle dem som jobber for å gi folk velferd.

Fagforbundet jobber for at Norge får ei ny regjering ved høstens stortingsvalg. Vi vil ha ei regjering som er enig i at det er vår tur nå, og som setter vanlige arbeidsfolk foran de rike og velstående. Derfor vil Fagforbundet jobbe for at Norge får ei ny regjering med Arbeiderpartiet, SV og Senterpartiet.

Les om våre viktigste saker i valget:

Stopp privatiseringa

Lovfestet rett til heltid