På merkedagene hedrer vi medlemmene våre

Vandring gjennom frodig flora

Vandring gjennom frodig flora (Foto: Fagforbundet / Birgit Dannenberg)

Alle Fagforbundets medlemmer gjør en formidabel innsats på jobben sin hver eneste dag. Da er det gøy å kunne gjøre litt stas på hverandre på sosiale medier.

03.10.2019 av Birgit Dannenberg
Sist oppdatert: 14.10.2019

Fra året innledes med portørens dag i januar til det avsluttes med renholderen i desember, er det noen-og-tyve yrkesgrupper i Fagforbundet som blir hedret med egen merkedag og tilhørende ros og oppmerksomhet.

En merkedag er en anledning til å hedre forskjellige yrkesgrupper. Å få oppmerksomhet på en egen dag tilegnet akkurat ditt yrke er en inspirasjon og motivasjon for deg og dine kolleger.

Hent gratulasjonsplakater på fagforbundet.no

På Fagforbundets nettside finner du en oversikt over yrkes-merkedager og datoer. Der ligger det både en liten post du kan laste ned og bruke på Facebook eller Instagram og en plakat som du kan skrive ut og henge opp på arbeidsplassen din. Mange blir glad for å bli satt pris på i hverdagen.

Kanskje du også har lyst til å legge ut en påske- eller julehilsen eller gratulere samene med nasjonaldagen? Sjekk hva som ligger til nedlasting på våre hjemmesider.

Se oversikt over merkedager

Mange, desverre ikke alle yrkesgruppene i Fagforbundet har sine nasjonale og internasjonale merkedager. Men for dem det gjelder er det en fin anledning til å vise fram et yrke, og vise at vi setter pris på medlemmene våre og den gode jobben de gjør.

Som tillitsvalgt kan du skrive ut plakat og henge opp på arbeidsplassen, eller legge ut en gratulasjon på Facebook eller i andre sosiale medier.

Vi har også materiell som yrkesbrosjyrer, håndbøker og temahefter, som kan brukes i markeringen av dagen.

Last ned, print ut, legg ut, lik og del!