La oss nok en gang fylle Lerkendal 3. juni!

Publikumsrekord på Lerkendal Stadion da Rosenborg Kvinner møtte Brann Kvinner 12. juni (Foto: Petra Brinch)

Fagforbundet mobiliserer for likestilling på fotballbanen. Derfor vil vi at du turen til Lerkendal Stadion for storkamp mellom Rosenborg Kvinner og Brann Kvinner 3. juni kl. 13.00.

25.05.2023 av Fagforbundet Trøndelag
Sist oppdatert: 25.05.2023

Både på fotballbanen og i arbeidslivet opplever jenter og kvinner forskjellsbehandling. Derfor støtter Fagforbundet kvinnefotballen - ordi vi ikke synes at det skal være sånn!

Mens mannlige fotballspillere i øverste divisjon kan leve fulltid av sporten, må kvinnene som regel jobbe deltid i tillegg. Også i arbeidslivet er ufrivillig deltid i hovedsak et kvinne-problem. Mange av dem som står i denne utfordringen er også våre medlemmer.

Vi ønsker å vise Rosenborgs kvinnelag at vi støtter dem. Samtidig viser vi unge fotballjenter i Trøndelag at de blir like mye heiet på som gutta.

Ta med deg venner og familie, eller ta med deg det lokale jentelaget - da tar vi i så fall regninga for alle jentene.

Bestill billetter til halv pris ved å legge inn promokoden: fagforbundet0306

Bestill billetter til fagforeninga og deres lokale jentelag

Publikumsrekord med 700 Fagforbundet medlemmer

Fagforbundet Trondheim var med på å sette publikumsrekord i Norsk Klubbfotball for kvinner i 2022, da de mobiliserte 700 av sine medlemmer til å heie fram Rosenborg Kvinner mot Brann Kvinner på Lerkendal stadion.

Den gangen sa fagforeningsleder Mats Monsen at det var en selvfølge å skulle bidra til seier, både på banen og på tribunen:

– Et fullsatt Lerkendal Stadion vil gjøre drømmer til virkelighet ikke bare for spillerne ute på banen, men for jenter i hele byen og fylket vårt, sa Monsen.