Vedtatte uttalelser fra representantskapet 21. mars 2024

Riksmekler Edvard Os (enden av bordet) ønsker velkommen til mekling for Olavshallen i Trondheim. Arbeidsgiver til venstre i bildet, arbeidstakersida til høyre.

Avverget streik i Olavshallen

Fagforbundet og Spekter kom til enighet om ny tariffavtale natt til tirsdag. Dermed kan 15 ansatte la streikevestene ligge – og gå på jobb som vanlig ved konserthuset i Trondheim.

Fagforbundets forhandlingsdelegasjon klare til mekling. Fra venstre, forhandlingsleder Odd Haldgeir Larsen, Kristoffer Ringerike, Henrik Torgersen, Nora Hagen og Gunnar Ludvigsen.

Streikefare ved Olavshallen i Trondheim

15 Fagforbundet-medlemmer ved kulturscenen Olavshallen står klare til å gå ut i streik hvis det ikke blir enighet med arbeidsgiverorganisasjonen Spekter. Mekling starter i dag klokka 10. Eventuell streikestart blir fra tirsdag 12. mars.

Vil du være med på å skape fotballhistorie?

Bli med å samle en kjerne som støtter opp under hele laget! Vi er på leting etter deg som har følelser for Rosenborg Kvinner og vil være med Fagforbundet i kampen for at de skal ha like muligheter.

Publikumsrekord på Lerkendal Stadion da Rosenborg Kvinner møtte Brann Kvinner 12. juni

La oss nok en gang fylle Lerkendal 3. juni!

Fagforbundet mobiliserer for likestilling på fotballbanen. Derfor vil vi at du turen til Lerkendal Stadion for storkamp mellom Rosenborg Kvinner og Brann Kvinner 3. juni kl. 13.00.

Emma Straub vann yrkes-NM i helsearbeidarfaget 2022

Emma er noregsmeister i helsearbeidarfag!

Lærling i helsearbeidarfaget Emma Straub vann yrkes-NM i helsearbeidarfaget i Kristiansand.

Julie Innstrand

Vikar på regionen

Julie Innstrand er vikar i Yrkesseksjon samferdsel og teknisk.

Sol og strand

God sommer

Gratulerer med dagen, aktivitører

Aktivitørenes dag

Representantskapet viser solidaritet med Urkaina

Fagforbundet Trøndelag fordømmer Russlands invasjon av Ukraina!

Uttalelse vedtatt på representantskapsmøte 30.-31. mars 2022

Helsefagarbeiderdagen

Fagforbundet mener onsdagens nedstengning er svært uheldig, da den rammer barn og foreldre.

Webinar for fosterforeldre

Kokkens dag

Gratulerer med barsel- og barnepleierdagen!

I dag markerer Fagforbundet barsel- og barnepleierdagen, og vi gratulerer alle våre medlemmer som arbeider som barsel- og barnepleiere.

Sykkeltrekkaksjon 27. august

Stortingsvalget nærmer seg og vi står på terskelen til en tre uker lang tur i hele Trøndelag med budskapet om at medlemmene skal bruke stemmeretten sin.

Fagforbundet Trøndelag varsler protestmarkeringer i hele Trøndelag, mot regjeringens forslag om fjerning av plikten til å fratre ved særaldersgrenser

Fagforbundet Trøndelag protesterer mot regjeringens forslag om fjerning av plikten til å fratre ved særaldersgrenser. Lovforslaget vil i praksis bety at man fjerner særaldersgrensene mener Tina P. Stenkløv yrkeseksjonsleder i samferdsel og teknisk i Fagforbundet Trøndelag. Mandag 7/6 aksjoneres det i Trondheim og Namsos.

Regionsmøtet 2021

Regionsmøtet 1.-2. juni flyttes over på digital plattform.

Yrkesfaglig tilbud til deg som barnehagelærer/pedagogisk leder

Spørreundersøkelse - utfordringer med hjemmekontor

Fagforbundet Trøndelag sender nå ut en spørreundersøkelse for å kartlegge utfordringene med hjemmekontor i forbindelse med Covid-19.