Nytt om navn

13.02.2023 av Marianne Solem
Sist oppdatert: 17.02.2023

Fagforbundet Froland har fått nytt styre: Knut Andre Dale, opplæringsansvarlig. Han jobber på Froland Skole. Lucia Sjaavaag, yrkesseksjonsleder. Hun jobber som sykepleier på Froland Sykehjem. Ny leder for ungdomsutvalget er Maria Thang.

Ingrid Buset kommer tilbake som rådgiver i avdeling for politikk og samfunn 1. februar, etter å ha hatt ett års permisjon for å jobbe i Viken Fylkeskommune.

Avdeling for Politikk og samfunn er fra 1. februar blitt delt inn i fire enheter. De som leder enhetene er Hans Martin Aase - enhetsleder for sykehus, Sidsel Schade - enhetsleder for strategi og samfunnsutvikling, Hanna-Mari Anttila-Kvåle - enhetsleder for internasjonalt og Andreas Olsen - enhetsleder for politisk rådgivning.

Line Haugland, jobber til daglig som hovedtillitsvalgt i Kvinnherad kommune, på årsmøtet vårt 25.januar 2023 ble hun valgt til ny leder for fagforbundet Kvinnherad avd.260.

Nina Lund er ny leder av Fagforbundet Porsgrunn. I samme fagforening er Merete Halvorsen ny nestleder, Lisa Myren Aksling ny opplæringsansvarlig og Rune Zimmermann ny leder for Yrkesseksjon samferdsel og teknisk.

Andreas A. Fosby er valgt som nestleder i Fagforbundet teologene. Han har tidligere sittet to år som styremedlem. Han er 20 prosent frikjøpt, og jobber som sokneprest i Grong, Nord i Trøndelag.