Billigere medlemskap gir drahjelp i verving

Den nye ledelsen i Fagforbundet Ung er glad for at medlemskapet i Fagforbundet blir billigere. (Foto: Fagforbundet / Ingvild Hunsrød)

25.01.2023 av Steinar Ottesen
Sist oppdatert: 25.01.2023

I 2022 nådde Fagforbundet Ung en milepæl med 50 000 medlemmer. Den største medlemsgruppen under 30 år er de unge yrkesaktive. Snart starter en ny runde med verving, og billigere medlemskap vil gjøre det enklere.

– En billigere kontingent er definitivt en god ekstra drahjelp i arbeidet når vi skal verve unge yrkesaktive, sier Jeanette Romslo, leder av Fagforbundet Ung.

Hun sammenligner det å organisere seg som en forsikring i arbeidslivet, på samme måte som man forsikrer hjemmet for brann.

– Våre tillitsvalgte og vår juridiske bistand er bare noen av veldig mange fordeler, og det er viktig at vi får frem alle de gode fordelene våre, og at man får mye igjen for kontingenten man betaler, sier nestleder Alexander Liane.

Fagforbundets landsmøte vedtok å senke kontingenten for yrkesaktive fra nyttår. Her er noen av fordelene lederduoen trekker fram som viktige i verving, og som man nå betaler mindre for:

• Høyere lønn fordi vi står sterkere sammen i forhandlinger
  • En tillitsvalgt i ryggen, som gir deg trygghet på jobben
  • Stipend til videreutdanning og kurs
  • Norges beste innboforsikring inkludert i medlemskapet
  • Advokathjelp hvis du trenger det.
  • Mulighet for billigere boliglån.