Den nye ledelsen: Iren Mari Luther

Iren Luther, Yrkesseksjon helse og sosial Fagforbundet

Iren Luther, Yrkesseksjon helse og sosial Fagforbundet (Foto: Birgit Dannenberg / Fagforbundet)

Iren Mari Luther ble gjenvalgt som leder av yrkesseksjon for helse og sosial. Hun skal kjempe videre for god oppgavedeling i helsetjenesten og at det er like gode velferdstjenester for alle.

17.11.2022
Sist oppdatert: 17.11.2022

– En av mine hjertesaker er at vi trenger bedre oppgavedeling i helsetjenestene. For å tiltrekke oss fremtidas helsepersonell bør flere gjøre flere oppgaver. Dette krever blant annet et kompetanseløft, sier Iren Mari Luther

Iren Mari Luther er utdannet sykepleier og bor i Oslo.

– Det skal være like helsetjenester for alle. Jeg er bekymra at vi henger etter når det gjelder digital utvikling i helsetjenestene. Det er særlig eldre, men også andre som ikke har tilgang til viktig informasjon og helsetjenester fordi de ikke har god nok kunnskap om digitale tjenester. Det kan skape utenforskap og det må vi forhindre, sier Luther.