Den nye ledelsen: Gerd Øiahals

LM 2022

LM 2022 (Foto: Birgit Dannenberg / Fagforbundet)

Solid erfaring: Gerd Øiahals (61) har en lang fagforeningskarriere bak seg. Mellom sommerjobben på laboratoriet til Statens vegvesen som 16-åring til gjenvalgt leder i Fagforbundet Post og finans er det 45 rike arbeids- og fagforeningsår.

15.11.2022 av Marianne Billing
Sist oppdatert: 15.11.2022

Hennes første stilling i posten var som postbetjent ved pakkeavdelingen i Oslo. Øiahals ble første gang leder av Fagforbundet Post og finans da tidligere Postkom ble en del av Fagforbundet i 2020. Samtidig fikk hun også plass i Arbeidsutvalget. En plass som hun ble valgt til også for landsmøteperioden 2022- 2025.

– Det er selvfølgelig hyggelig å bli gjenvalgt og jeg ser frem til å jobbe videre for våre medlemmer innen Post og finans. Vi er ansatt i en bedrift som er i stadig endring – vi må sørge for at det også i fremtiden er en bedrift med gode arbeidsplasser- jobber som våre medlemmer kan leve av og med.

Øiahals synes det var ekstra hyggelig at deres delegater nå kunne være med å forme politikken fra begynnelsen av en landsmøteperiode.

– Det var vårt første landsmøte som Fagforbundet Post og finans. Nå skal vi gå løs på en periode hvor vi føler enda mer tilhørighet og eieforhold til det som skal skje i den neste perioden. Det blir spennende framover.