Den nye ledelsen: Anne Green Nilsen

AU-medlem Anne Green Nilsen

AU-medlem Anne Green Nilsen (Foto: Werner Juvik)

Som tillitsvalgt på kompetansesenteret i Oslo ble hun omtalt som «Tariff-Anne». Det er det god grunn til. Det gjenvalgte AU-medlemmet mener tariff er det aller viktigste for medlemmene våre.

11.11.2022 av André Haugen
Sist oppdatert: 11.11.2022

Anne Green Nilsen mener det er avgjørende at organisasjonen har god kunnskap om tariffmakt, og en klar forståelse av hvorfor det er viktig.

– Tariff er den viktigste grunnen til at våre medlemmer er i Fagforbundet. Avtalene vi framforhandler handler ikke bare om lønn, men de påvirker også hverdagen og vilkåra for å leve gode liv. Det er det ikke alle som tenker over, sier hun.

I tillegg er skolering av tillitsvalgte en hjertesak for Anne Green Nilsen.

– Vi må ha utvikling for å gjøre en best mulig jobb. Det er bare med god skolering at vi kan sikre at vi er det beste forbundet for medlemmene.