Den nye ledelsen: Trond Finstad

medlem av AU og leder for Yrkesseksjon kontor og administrasjon i Fagforbundet

medlem av AU og leder for Yrkesseksjon kontor og administrasjon i Fagforbundet (Foto: Birgit Dannenberg / Fagforbundet)

AU-medlem og gjenvalgt leder for Yrkesseksjon kontor og administrasjon, Trond Finstad, er opptatt av å synliggjøre dem som ikke nødvendigvis skriker høyest.

10.11.2022
Sist oppdatert: 14.11.2022

– Kombinasjonen av digitalisering, automatisering og en vanskelig økonomisk situasjon gjør det utfordrende for mange av våre medlemmer å få gjort jobben sin til det beste for innbyggerne. Det blir ikke fakkeltog når det kuttes i administrasjonen, men de gjør en helt uvurderlig jobb for et velfungerende samfunn, sier Finstad.

Derfor er Finstad er opptatt av å synliggjøre viktigheten av yrkene til medlemmene i yrkesseksjonen, slik at de verdsettes for den jobben de gjør.

– Vi er også en viktig del av laget. Selv om vi ikke alltid er de som er mest synlige eller skriker høyest, er arbeidsoppgavene viktige. For at et sykehus skal fungere er vi jo minst like avhengige av flinke folk i administrasjonen som de som jobber direkte med helsa di, sier han.