Den nye ledelsen: Ingunn Reistad Jacobsen

Ingunn Reistad Jacobsen er nyvalgt seksjonsleder for yrkesseksjon samferdsel og teknisk. Hun er utdannet frisør og har hatt en rekke verv i Fagforbundet, som leder for Frisørenes fagforening, seksjonsleder i Fagforbundet Vestland og nestleder i seksjonsstyret sentralt.

10.11.2022 av Marianne Solem
Sist oppdatert: 10.11.2022

Hun er klar til å ta fatt på oppgavene.

- Vi i yrkesseksjonene må få til en god samhandling med de tillitsvalgte som er valgt etter lov- og avtaleverket. Vår oppgave er å gi dem faglige gode argumenter i møte med arbeidsgiver. Løsningene blir bedre for alle når fagkompetansen tas inn i diskusjonene tidligst mulig, kommenterer Jacobsen.

Det er mange viktige saker seksjonen skal jobbe med framover. Oppdragene strekker seg fra egenregi til klima.

- Vi har så mange dyktige tillitsvalgte og medlemmer med spisskompetanse på viktige fagområder. Etablering av flere kommunale lærlingeplasser for de tekniske yrkene og synliggjøring av yrkesseksjonens faglige kompetanse,  er noen av de viktige oppgavene jeg gleder meg til å begynne å jobbe med, sier hun.