Kurs i Vaskeriteknikk 1 i Oslo i oktober og i Bergen i november

(Foto: Fagforbundet, High & Low Studios.)

Norske Vaskeriers Kvalitetstilsyn (NVK) inviterer til kurs i Vaskeriteknikk 1 i Oslo 13.-14.oktober og i Bergen 8.-9.november.

24.08.2022 av Yrkesseksjon samferdsel og teknisk
Sist oppdatert: 24.08.2022

Kurset har fokus på endringene i den reviderte bransjestandarden Smittevern for vaskerier som behandler tekstiler til helse- og omsorgstjenesten som ble innført januar 2022, med bl.a. gjennomgang av nye krav til risikovurdering. I Oslo blir det en gjennomgang på Nor Tekstil avd. Oslo og i Bergen på sykehusvaskeriet til Haukeland Universitetssykehus.

• Påmeldingsfrist Oslo: Onsdag 31.august
  • Påmeldingsfrist Bergen: Mandag 19. september

NVK skriver følgende om kurset: Deltagerne skal få kjennskap til hvordan vaskeriet skal sikre smittevernet for tøy og personalet på vaskeriet. Det innebærer å sikre hygienisk rent tøy ut til kunde (helseinstitusjonen) og sikre smittevernet for personalet iht. Arbeidstilsynets forskrift om biologiske faktorer på arbeidsplassen. Bransjestandarden har til hensikt å sikre vaskeritjenester som helse og omsorgstjenesten benytter. Kurset vil ha fokus på hvordan kravet kan tilfredsstilles i praksis med gjennomgang av metoder for desinfeksjon og krav til kontroll. I tillegg så vil vi se på hvordan vi enkelt kan gjennomføre en risikovurdering for å sikre hygienekvaliteten.

Pris: 4 900, - (medlem av NVK) / 5 900, - (andre).

Husk at du som medlem av Fagforbundet kan søke vårt stipend til utdanning.

Trykk her for mer informasjon og påmelding hos Norske Vaskeriers Kvalitetstilsyn.