Sykkeltrekkaksjon 27. august

Stortingsvalget nærmer seg og vi står på terskelen til en tre uker lang tur i hele Trøndelag med budskapet om at medlemmene skal bruke stemmeretten sin.

19.08.2021 av Line Jegtvik
Sist oppdatert: 26.08.2021

Nå har dette blitt til et samarbeid med LO Stat og oss, der vi setter av 27. august som en felles aksjonsdag i hele fylket. Da er målet å farge 10 000 sykkelseter røde. Målet er å trekke sykkelseter på parkerte sykler med trekk. En god plass å gjøre dette på er utenfor store arbeidsplasser, sentrumsområder og utdanningsinstitusjoner.

Vi har tidligere sendt mail der fagforeningene kunne bestille sykkeltrekk, dette kan dere nå se bort fra. Vi deler ut sykkeltrekk til alle, UTEN kostnad for fagforeningene. De vi besøker før 27/8 legger vi igjen trekk til når vi er der. Dere som ikke har besøk før etter 27/8, og ønsker/har anledning til å dele ut sykkelsetetrekk på aksjonsdagen, må sende en mail og si at dere ønsker det. Da skal vi få sendt dere trekk FØR 27/8.

Aksjonsdagen er som skrevet 27. august, men om dere ikke kan da, så ønsker vi jo likevel at vi kan trekke opp flest mulig sykler i fylket. Derfor kan dere dele ut trekk senere eller tidligere om dere ønsker det. Vi kommer til å ha de trekkene som ikke er delt ut eller sendt ut, i valgkampbilene så vi kan trekke opp sykkelseter når vi besøker dere i etterkant av aksjonsdagen.