Faggruppens aktivitet i 2019
Det har vært avholdt 4 møter i faggruppe kontor i 2019. Her kommer en liste over arbeidsområdene.
02.12.2019
av
Christian Danielsen
Sist oppdatert: 02.12.2019
Det har vært avholdt 4 møter i faggruppe kontor i 2019
Saker det har vært jobbet med er:
Outsourcing av økonomitjenester
Zalaris-saken
Yrkesopplæringen
Bruk av MinID i jobb
Nye IT-systemer i skolesektoren
Kommunale arkivsystemer – Det er mye som ikke arkiveres, dette fører til tapt dokumentasjon.
Sammenslåingsprosesser – tillitsvalgte holdes utenfor i en del sammenhenger
Beholde kontorarbeidsplasser slik at de ikke gjøres om til høyskolestillinger
Utfordringer med åpne kontorlandskap
Skjult oursourcing av deler av IKT-tjenestene
Personvernombud – brukes de riktig? Får de tilstrekkelig med ressurser til å utføre jobben sin?
Statliggjøring av skatteoppkreverfunksjonen
Digitalt utenforskap
Post ut – Det tar for lang tid før men får dokumenter i posten dersom man ikke bruker digital postkasse.
Digitaliseringsutfordringer – Er det manglende kunnskap hos innbyggere? Er det offentlige for dårlige på å informere?
Sårbare arbeidsplasser – Få personer som kan utføre en oppgave fører til ekstra arbeidspress på de som utfører. Må bli mindre sårbart for å ivareta den ansatte og sikre at oppgaver utføres.