Sommer i Fagforbundet

Sommerhilsen fra faggruppe kontor

God sommer fra faggruppe kontor!

Presentasjoner fra webinaret 5. april

Her finner du presentasjonene fra webinaret 5. april med Ingvild Moen og Monica Aschim, om vett og uvett på nett og motivasjon på hjemmekontor.

Presentasjon av faggruppe kontor

Faggruppe kontor jobber blant annet med å tilby fagdager og webinarer for ansatte innen kontor. Trykk på teksten for å lese mer om hva faggruppe kontor planlegger å arbeide med i 2022. Her får du også en presentasjon av faggruppemedlemmene.

Fagforbundet jubler for skolesekretærene i Sandefjord

Skolesekretærene seiret i Sandefjord og får fortsette å gjøre den viktige jobben sin der de hører hjemme, på skolene. - Vi er kjempeglad for budsjettforliket som sikrer at skolesekretærene forblir fysisk på skolene i noen år til, sier Carol Nyland Rasmussen, leder for Yrkesseksjon kontor og administrasjon i Fagforbundet Vestfold og Telemark .

Fagforbundet vil kjempe for skolesekretærene

Fagforbundet har merket seg at det er sterke reaksjoner i Sandefjord mot at sekretærene ved de 27 barne- og ungdomsskolene kan bli fjernet, sentralisert og digitalisert. Digitalisering er bra og nødvendig, men kan aldri erstatte funksjoner som krever både hode, hjerte og tilstedeværelse.

Et godt sted å være

Hva kan gjøres for å skape en arbeidsplass hvor man trives? Vi har samlet noen artikler vi håper kan inspirere til godt samhold på jobb.

Josephines julequiz!

Svar på Josephines julequiz

Julehilsen fra faggruppe Kontor

Vi ønsker dere alle en riktig god jul og et godt nytt år!

Referat Faggruppe Kontor 25.11.20

Mette Nord, leder i Fagforbundet.

Fagforbundet med full seier om betalt spisepause

I halvannet år har striden mellom Fagforbundet og KS om kontoransattes spisepause rast. Nå er saken avgjort i Arbeidsretten og det ble full seier for Fagforbundet.

Mette Nord, leder i Fagforbundet.

Fagforbundet med full seier om betalt spisepause

Folkefest 09

Hjemmekontor økte risikoen – 300.000 nordmenn svindlet på ett år

8 prosent av alle mellom 15 og 74 år sa i juli at de var utsatt for økonomisk svindel i løpet av det siste året. Å jobbe alene øker risiko for å bli lurt

Sentrale lønnsforhandlinger

Fagforbundets aller viktigste jobb er å sørge for medlemmenes lønns- og arbeidsvilkår. Hvert år forhandler vi for våre om lag 395 000 medlemmer.

God ergonomi hjemme og på jobb

Referat Faggruppe Kontor 16.09.20

Døden på skrivebordet: Betyr korona slutten for åpne kontorlandskap?

kaffilars

Hjemmekontor er ikke problemfritt

I kjølvannet av koronapandemien har hjemmekontor blitt den nye hverdagen for mange. Nå kommer også debattene om veien videre. Fagforbundets hovedanliggende er at rutiner og regler for mer permanente hjemmekontorløsninger må utarbeides sammen med partene i arbeidslivet mener Trond Finstad leder i yrkesseksjon kontor og administrasjon.

Faggruppens aktivitet i 2019

Det har vært avholdt 4 møter i faggruppe kontor i 2019. Her kommer en liste over arbeidsområdene.

Referat fra faggruppe kontor 14.10.19