Fagforbundets topplederprogram

Annethvert år arrangerer vi Fagforbundets topplederprogram. Topplederprogrammet er et gratis tilbud til medlemmer i fagforening for rådmenn og andre ledere.

05.09.2018 av Christina Kårstad
Sist oppdatert: 26.11.2021

Fagforbundet samler foredragsholdere, etablerer unike læringsarenaer og har som ambisjon at du skal få akkurat det påfyllet du trenger for å være rustet til de endringer som ligger foran deg. I løpet av programmet vil du bli bedre kjent med deg selv som leder og få ny kunnskap om temaer knyttet til lederskap.

Programmet er utviklet og leveres i samarbeid med eksperter på lederutvikling i AFF, Norges ledende leverandør av lederutvikling og arrangør av Solstrandprogrammene. Programmet er samlingsbasert og vil avholdes både fysisk og digitalt på zoom. Mye av arbeidet vil foregå i mindre grupper og du får en god mulighet til å utvide ditt faglige nettverk. For å sikre høy grad av læring og utvikling, legges det opp til stor grad av egeninnsats i og mellom samlingene, erfaringsdeling og praktisk bruk av teorien som presenteres.

Fristen for å melde seg på programmet for 2021-2022 er når gått ut.

Samlingene

Samlingene vil være en kombinasjon av fysiske og digitale samlinger.

Samling 1: 1.-2. desember 2021 (digital)

Samling 2: 7.-8. februar 2022 (fysisk)

Samling3: 21.-22. april (digital)

Samling 4: 24.-26.august (fysisk)

Foreleser

Elisabeth Østrem: Elisabeth er programansvarlig for Fagforbundets topplederprogram. Hun er spesialist i organisasjonspsykologi og har over 15 års konsulenterfaring, samt ledererfaring. Hennes kjernekompetanse er ledelse av mangfold og design og gjennomføring av lederutviklingsprogram. Elisabeth er en etterspurt foredragsholder. De som samarbeider med Elisabeth setter pris på hennes engasjement og hennes evne til å omsette forskningsbasert kunnskap til praktisk nytteverdi.

Praktisk informasjon

Topplederprogrammet er et gratis tilbud hovedsakelig til medlemmer av Fagforening for rådmenn og andre ledere. Målgruppen for dette programmet er kommunedirektører, kommunalsjefer og kirkeverger.

Utgifter som dekkes er deltakeravgift, måltider og overnatting ved fysiske samlinger. Reiseutgifter dekkes ikke. Det forventes at deltakerne deltar på alle samlingene. Dersom du likevel blir forhindret i å delta på en samling må vi få beskjed om dette senest 14 dager i forkant av programstart. Hvis vi får beskjed senere enn dette vil du bli fakturert kr 3000. Det legges opp til noe arbeid mellom samlingene.

Samlingene vil holdes digitalt eller på en gjestegård i nærheten av Gardemoen.

Deltakelse på ledertreningsprogrammet må være avklart og godkjent av arbeidsgiver.

Har du noen spørsmål kan du kontakte Henriette Sandvik.