Riktig god sommer!

Styret i Fagforening for rådmenn og andre ledere ønsker alle våre medlemmer en riktig god sommer!

Hovedtariffoppgjøret 2022

Alle Fagforbundets medlemmer gis mulighet til å fremme synspunkter og forslag inn mot hovedtariffoppgjøret i 2022. Les mer her om hvordan du gjør dette.

Fagforbundets topplederprogram

Er du kommunedirektør, sitter i kommunedirektørens toppledergruppe eller er kirkeverge? Da vil Fagforbundets topplederprogram være aktuelt for deg!

Meeting online, job or education. Remote working from home. Workplace in home office with PC, devices and gadgets. Concept of distance learning, isolation, female business, shopping online, conference.

Hjemmekontor - mens vi venter på ny forskrift

Regjeringen arbeider med en ny forskrift om arbeid fra hjemmekontor. I påvente av den, har Arbeids- og sosialdepartementet gitt ut et notat som klargjør noen av de rettslige rammene rundt hjemmekontor begrunnet i smittevernhensyn.

Jan Davidsen og ordfører i Trondheim, Rita Ottervik, mener de har vist at rødgrønn politikk duger. Men begge vil ha mer drahjelp fra regjeringa for å skape aktivitet og arbeidsplasser i kommune-Norge.

Stor interesse for etter- og videreutdanning

Stadig flere ser verdien i å ta faglig påfyll. Studiet ledelse og digitalisering på oppdrag fra Fagforbundet fikk 627 søkere til 100 studieplasser.

Siste frist for å søke!: Digital videreutdanning innen organisasjon og ledelse

Fagforbundet tilbyr sine medlemmer videreutdanning innen organisasjon og ledelse i samarbeid med Høgskolen i Innlandet for studieåret 2020/2021. Studiet gir 30 studiepoeng og er et gratis studietilbud for medlemmer. Søknadsfrist 15. juni!

presse_Geir_Mosti_2

Fagprat; et helt nytt medlemstilbud!

Fagprat er en ny Podcast som tar for seg ulike temaer knyttet til Fagforbundets fag- og yrkesområder. Hør på episoden om vårt etterspurte ledertreningsprogram eller hva med en episode om ungdomshjernen?

Kjellfrid Blakstad, leder SHS

Fagforbundets ledertreningsprogram for ledere med personalansvar

Fagforbundet kjører ny runde med ledertreningsprogram for ledere med direkte personalansvar! Ønsker du å videreutvikle deg som leder? Har du behov for faglig påfyll og for å få utvidet ditt nettverk? Ønsker du en utviklingsarena hvor du kan jobbe med nettopp dine utfordringer? Da bør du bli med på Fagforbundets lederutviklingsprogram. Programmet er utviklet og gjennomføres i samarbeid med AFF. Bli med på utviklingen!

Gerd Eva Volden sitter i Fagforbundets arbeidsutvalg til nytt AU er valgt.

Podcasten Brobyggerne er ute med ny episode om å lykkes

Frode og Frode, som lager podcast for LO Ingeniør, har møtt Ingebrigt Steen Jensen - fra Stabæk fotball - for å snakke om hva som kjennetegner de som lykkes.

thmrod.gif

Vellykket intimseminar om vold og trusler i Tromsø

Den 13. september tok Fagforbundet sentralt med seg organisasjonspsykolog og tidligere politimann Ole Andre Bråten til nordens Paris; Tromsø, for å snakke om vold og trusler på arbeidsplassen.

thmrod.gif

Vel gjennomført seminar om arbeidsglede i ulike livsfaser i Trondheim

Den 05.september holdt yrkesseksjon Kontor og administrasjon sitt seminar om Arbeidsglede i ulike livsfaser i en fullsatt sal i Trondheim sentrum.

Fagforbundets topplederprogram

Annethvert år arrangerer vi Fagforbundets topplederprogram. Topplederprogrammet er et gratis tilbud til medlemmer i fagforening for rådmenn og andre ledere.