Godt oppgjør for de ansatte i FUS-barnehagene

Tarifforhandlingen i FUS-barnehagene er i mål. F.v: Sveinung Berger, Delta, Herdis Schärer, Fagforbundet, eier av FUS-barnehagene, Eli Sævereid og Gun Hafsaas, Utdanningsforbundet. (Foto: Marianne Billing)

Partene i tariffoppgjøret for FUS-barnehagene har kommet til enighet om en ny tariffavtale. Det økonomiske resultatet er i tråd med frontfaget, med en økonomisk ramme på 2,8 prosent.

13.09.2018 av Marianne Billing
Sist oppdatert: 08.04.2021

– Fagforbundet er fornøyd med at vi har fått en heving av minstelønnssatsene som samtidig innebærer tilsvarende lønnstillegg for alle ansatte i de ulike stillingene og på de ulike ansiennitetstrinn, sier forhandlingsleder for Fagforbundet, Herdis Schärer.

Last ned plakat til å henge opp på arbeidsplassen

AFP-ordningen fortsetter

– Vi er også fornøyd med at vi ble enige om å videreføre dagens AFP-ordning, sier Schärer.

Kvelds- og nattillegg

For barnehager med kvelds og/eller nattåpent, og der arbeidstakerne arbeider etter turnusplan får et tillegg pr time på minst kr. 56,- for ordinært arbeid mellom kl. 17.00 og kl. 06.00. Dette gjelder fra 1. januar 2019.

Se protokollen for mer informasjon om oppgjøret