Hvordan blir min yrkesgruppe ivaretatt av Fagforbundet

08.10.2020
Sist oppdatert: 08.10.2020

Fagforbundet organiserer over hundre yrkesgrupper. Tverrfaglighet er viktig for Fagforbundet, og vi er et forbund for både ansatte med fagbrev og ansatte med universitetsutdanning. Styrken til Fagforbundet er at vi står sammen på tvers av utdanning – og yrkesbakgrunn, i kampen for et trygt og anstendig arbeidsliv.

Forbundet er samtidig opptatt av å løfte det unike hos hver enkelt yrkesgruppe. Vi jobber politisk for å videreutvikle enkeltyrker og skreddersyr medlemsfordeler gjennom faglig nettverk, kurs, videreutdanning, konferanser, webinarer og infomateriell. Gå inn på fagforbundet.no og skriv inn navnet på din yrkesgruppe og se hva forbundet har å tilby.

Fagforbundets yrkesfaglige arbeid er knyttet til fire yrkesseksjoner som representerer ulike sektorer hvor medlemmene våre jobber. Disse yrkesseksjonene heter; helse og sosial, kirke, kultur og oppvekst, samferdsel og teknisk, og kontor og administrasjon.