Til hovedinnhold

Konfliktdempende kommunikasjon

(Foto: Klinsj)

Arbeidsmiljøsenteret og fagmiljøet Klinsj tilbyr tilbyr kurs i Konfliktdempende kommunikasjon – den nødvendige samtalen. Her kan ansatte og brukere gå på kurs sammen!

09.05.2019 av Yrkesseksjon helse og sosial
Sist oppdatert: 29.05.2019

Dette kurset handler om hvordan du kan
  • ta opp vanskelige temaer uten å trappe opp situasjonen
  • kommunisere uten angrep, kritikk og tolkning
  • lytte aktivt ved bruk av oppsummeringer og gode spørsmål
  • bli mer bevisst på hvordan du selv er i konflikt 
  • sørge for at alle involverte kommer styrket ut av ”flokete” situasjoner

Gjennom kurset styrkes deltakernes mot og kompetanse til å initiere og gjennomføre nødvendige, kanskje konfliktfylte samtaler, og på den måten bidra til et arbeidsmiljø der både ansatte og brukere føler seg trygge.

Vi går gjennom enkle teoretiske modeller for kommunikasjon, og konkrete samtaleverktøy, som deltakerne kan ta i bruk så snart de er tilbake på jobben.

Det legges opp til en involverende prosess, der deltakerne får videreutviklet sine samtaleferdigheter.

 

Målgruppe:

Personer som arbeider innenfor rus, psykiske lidelser, demens, krisesentre, ungdom med særskilte behov med mer.

Kollegaer på samme arbeidsplass, eller fra ulike arbeidsplasser.

Ansatte og brukere sammen.

Kurstilbyderne:

Kurset tilbys i samarbeid mellom Arbeidsmiljøsenteret og fagmiljøet Klinsj.

Arbeidsmiljøsenteret har gjennom mer enn 70 år vært ledende i Norge innenfor kurs og opplæring knyttet til arbeidsmiljø. www.arbeidsmiljo.no.

Fagmiljøet Klinsj har gjennom hundrevis av kurs, veiledninger og meglingsmøter blitt en sentral tilbyder av konflikthåndteringskompetanse i Norge.

Varighet: 1 dag - 2 instruktører.

Kontakt: Camilla Farstad, e- post: camilla@klinsj.no, telefon: 97970620

 

 

;
Hei, jeg heter Frøya. Hva kan jeg hjelpe med?