Glade vinnere av Yrkes-NM

Norges beste yrkesfagarbeidere er kåret! Her er oversikten over årets NM-vinnere.

03.11.2012 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 30.11.2012

Det ble en nervepirrende avslutnings- og medaljeseremoni for deltakerne i Yrkes-NM. Nærmere 280 ungdommer fra hele Norge har konkurrert mot hverandre i sine respektive fag. Her har det vært mye bra jobbing. Vi gratulerer alle deltakerne med flott innsats, og er stolte over at nesten samtlige vinnere er organiserte i Fagforbundet.

Vinnerne i Barne- og ungdomsarbeiderfaget, NM: Nr. 3 Lene Moniqe Thorsen og Marielle Hageland fra Vest-Agder. Nr. 2 Joakim Holm og Malene Axling Madsen fra Telemark. Nr. 1 Christina Monn- Iversen og Edina Omare Broddey fra Oslo. (Foto: Kristian Hansen, WorldSkills)

Ambulansearbeiderfaget, NM (2 manns lag): Nr. 3 Ole Jacob Friborg og Stian Anmarkrud Mohrsen fra Innlandet ambulanse. Nr. 2: Christoffer Bade Aasheim og Stian Alexander Kjerkreit fra Namsos ambulanse. Nr. 1 Shawn Simmons og Patrick Wilberg fra Drammen ambulanse. (Foto: Kristian Hansen, WorldSkills)

Kunnskapsminister Kristin Halvorsen gratulerte alle deltakerne og fikk gleden av å dele ut medaljene.

Oversikt over alle vinnerne